• Sat 23 Nov 2019 17:50
    236 visningar
    3 svar
    3
    236

    Förlovning!

    Jag och min sambo har pratat om förlovning till och från men inget händer. Nu tänkte jag ta tjuren i hornen och ta nästa steg och verkligen fråga.

    Men grejen är att jag vill ha ringar och ge när jag frågar, hur funkar de med sånt då jag inte vet storlek på ring till han?

  • Svar på tråden Förlovning!
  • Sat 23 Nov 2019 18:00
    #1

    Vanligt är att man har en reservring av något slag tex en enkel silverring för någon hundring tex denna:
    www.guldfynd.se/article/forlovningsring_i_akta_silver_20030451&gclid=EAIaIQobChMIjtfgk-eA5gIVEZSyCh1yHwYcEAQYASABEgKCXPD_BwE

    Eftersom det är en symbolisk ring, så gör det inget om den är för stor eller för liten - den ska ju ändå bytas mot en riktig förlovningsring som ni väljer tillsammans...

  • Pricki­gt block
    Sat 23 Nov 2019 18:29
    #2
    +1
    nnnnnnnn skrev 2019-11-23 18:00:52 följande:

    Vanligt är att man har en reservring av något slag tex en enkel silverring för någon hundring tex denna:
    www.guldfynd.se/article/forlovningsring_i_akta_silver_20030451&gclid=EAIaIQobChMIjtfgk-eA5gIVEZSyCh1yHwYcEAQYASABEgKCXPD_BwE

    Eftersom det är en symbolisk ring, så gör det inget om den är för stor eller för liten - den ska ju ändå bytas mot en riktig förlovningsring som ni väljer tillsammans...


    Låter som en bra lösning, då de "riktiga" ringarna ju faktiskt kostar en slant. Onödigt med tanke på att partnern kanske inte ens vill förlova sig.
  • Sun 24 Nov 2019 20:59
    #3
    LizaES skrev 2019-11-23 17:50:16 följande:

    Jag och min sambo har pratat om förlovning till och från men inget händer. Nu tänkte jag ta tjuren i hornen och ta nästa steg och verkligen fråga.

    Men grejen är att jag vill ha ringar och ge när jag frågar, hur funkar de med sånt då jag inte vet storlek på ring till han?


    Du får väl göra samma som män som vil fria till sina flickvänner. Mäta en befintlig ring, mäta hans finger när han sover osv. Googla lite så lovar jag att du kommer få massor av resultat.
Svar på tråden Förlovning!