• Anonym (Liv)

Hans penis slaknar vid alkohol

Älskar att ha sex med min sambo, det bästa som finns, vi har alltid haft bra sexliv tillsammans. Han har inga problem att bli stenhård på nolltid, FÖRUTOM när han har druckit alkohol. Då blir den inte riktigt hård och slaknar ganska ofta. Vi brukar få få hålla på länge länge innan han kommer när han har druckit. Ibland får vi helt enkelt sluta utan att han kommer och avsluta på morgonen.

Någon kille med samma problem? Hur kan jag hjälpa honom att behålla ståndet?

• Svar på tråden Hans penis slaknar vid alkohol
  • Anonym (q)

Drick Absolut Vodka + Redbull och lägg i 1-2 tabletter druvsocker.
    Då blir det honnör.

• Barbro45
    Anonym (Liv) skrev 2019-11-24 00:42:52 följande:

Älskar att ha sex med min sambo, det bästa som finns, vi har alltid haft bra sexliv tillsammans. Han har inga problem att bli stenhård på nolltid, FÖRUTOM när han har druckit alkohol. Då blir den inte riktigt hård och slaknar ganska ofta. Vi brukar få få hålla på länge länge innan han kommer när han har druckit. Ibland får vi helt enkelt sluta utan att han kommer och avsluta på morgonen.

Det är en välkänd effekt av alkohol. Du kan hjälpa honom genom att föreslå att han avstår från alkohol i samband med sex. Det är olika hur mycket man klarar utan problem. Så här skriver man på 1177, 

Tobak och alkohol minskar förmågan att få stånd

När du röker försämras blodcirkulationen. Det kan göra att du får svårare att få stånd.

Dricker du mycket alkohol under en längre tid kan det också försämra förmågan att få stånd. Det beror på att alkoholen gör att nervcellerna inte fungerar som de ska. Om du dricker väldigt mycket alkohol vid ett enstaka tillfälle försämrar det också förmågan att få stånd.

• Anonym (Fru)

Det är inte ovanligt, jag har också varit tillsammans med en kille som inte kunde dricka 2-3 glas vin (eller motsvarande) utan att bli slak. Det är ingen stor grej, ha inte sex när han har druckit så är problemet löst. 

• Anonym (E)

Alltså sex blir sämre mär man är påverkad av alkohol. Det är ju ett ganska starkt bedövningsmedel så det bli Både svårare att komma och ofta ett sämre stånd.

Men är ni ihop och inte alkoholister så finns det troligen många andra tillfällen ni kan ha sex på så då behöver ni inte bry er om att det blir sämre just när ni är fulla.
  • Tukt

Det är ju ett väldigt välkänt problem att ballen slaknar med alkohol.
    Men nu är det ju sm bekant så att all sex behöver ju inte betyda samlag. Så om detta inträffar finns det ju gott om motivation att ha sex på annat sätt.

• Anonym (Ehh)

Eh strunta i alkohol när ni vill ha sex eller strunta i sex när ni vill ha alkohol.

• Anonym (Vänta)

I övrigt så går det bra? Du får vänta en dag
  • Drottningen1970

Alltså alkohol har den effekten på de flesta. Visste du inte det? Det har inget med dig eller vad du gör att göra utan är en fysisk konsekvens.

Lösningen är att han inte dricker när ni tänkt ligga. Enkelt.

• Anonym (Man)

Det är likadant för mig. Det är många gånger jag har fått avbryta efter att ha druckit. Tidigare var det mera efter fester, men numera kan det hända också efter ett par glas vin hemma. Vi har oftast sex efter att vi har druckit något och blivit lite upphetsade av det, så det gäller att hitta lagom balans där, så att det inte blir för mycket. Hur gammal är sambon? För mig har det blivit känsligare med åren.

Svar på tråden Hans penis slaknar vid alkohol