• Zachariasr6

Deprimerade vänner

Hej! Altså detta har kanske inte så mycket med samhälle att göra men fattar inte riktigt familjeliv ännu ha ha. Men iallfall.

Jag är ny på en ny ort och jag undrar. Jag har börjat få vänner men insåg snabbt att det är sånna som dricker Vuxensaft u know och mår dåligt o vill bara ha uppmärksamhet. Vad ska jag göra? Å ena sidan vill jag vara vänn med dom men stör mig på att dom vill ha så mycket uppmärksamhet men jag förstår ju också för jag har ju själv vart där i den siutivationen..

Vad ska jag göra för det känns ju Jobbigt när någon annan mår dåligt när jag vill hjälpa alla jag kan men samtidigt så suger det ganska så mycket energi ??????? O jag e 16 om någon undra

• Svar på tråden Deprimerade vänner
  • Anonym (Ray)

Dessa vänner behöver du inte...

Alkohol drar ner vibrationer energi hos den som dricker det ofta. Man blir negativ och destruktiv. Och glädje ruset kommer för varje ny sup. Det är som en stege. Först är man glad och pratar och skrattar sen blir det mer inåtvänd samtal och senare tårar och tyck synd om mig snack. Och därefter antingen aggressioner och bråk eller spyor och sov läge i dom märkligaste ställen.

Avlägsna dig från dessa människor och leta på annat håll. Hej och hejdå vi hörs"

• Anonym (Ray)

Man vill ha vänner och oftast så kvittar det med vem bara man har nån att hänga med. Men från egen erfarenhet så är jag glad att jag trivdes med min egen sällskap och hade få men bra nära vänner. Undvik trenden med alkohol och sex och droger. Det är första klass biljett till att bli en sliten människa som ser ut som 43 vid 24års åldern. Fler frågor eller funderingar. Bara att skriva. Må bäst

Svar på tråden Deprimerade vänner