Mitt 9-åriga barn vill börja på Viktväktarna ????
Min 9 åring är stor för sin ålder, Hon har alltid varit längst i klassen osv. Har normalt barn-BMI i övre skalan. .
Igår frågade hon om hon fick ladda ner VV-appen. Jag blev ganska bestört och sa nej, absolut inte. Frågade varifrån hon hört talas om detta, hos oss pratar vi inte dieter eller bantning inför barnen. . Hennes bonussyster som är 2 år äldre har alltså denna app! Hon är absolut inte tjock, eller ens vad man ska säga mullig! Detta är helt ok med hennes mamma vilket jag inte tänker lägga mig i, även om jag tycker det känns väldigt fel.
Jag hade gärna velat ta upp denna diskussion med hennes far, att jag blir bekymrad över detta och att det inte känns okej. Tyvärr har vi ingen bra relation och jag gissar att han inte skulle bemöta detta på nåt bra sätt utan enbart säga åt mig att sköta mitt och skita i vad de gör och inte gör hos honom.
Hur ska jag lägga fram detta till hennes far? Jag blir riktigt bekymrad över att min 9-åring anser att hon behöver gå ned i vikt. Vi äter bra mat och rör på oss mkt i familjen.
Jag får ont i magen av detta!