• sötsthlmstjej

    Stickningar med mera gravidsynptom?

    Hej!

    Undrar om någon haft samma symptom och har varit gravid? Eller om du inte var gravid, vad var det då?

    Jag har BIM 1/12 och idag är det alltså ÄL+7

    I några dagar har jag haft lite molvärk till och från, ont i ländrygg/korsrygg som är för mig normalt att ha mellan ägglossning och mens oavsett om jag är gravid eller inte.

    I ca 2 dar har jag blivit lite illamående på kvällen, ca 20-21 som hängt kvar lite men inte så länge ändå.

    Har just nu en liten halsbränna ( om det nu är det)

    Igår på kvällen så fick jag som stickningar,i ett band, inte starka utan lätta små pick på höger sida av livmodern/ äggledarna o å under naveln.

    Har även haft någon ilning ner i fiffin.

    Min basaltemperatur är rätt låg och min coverline går vid 36,0

    Efter ägglossning har den legat på 36,10. 36,13, men igår på ÄL+6 dök tempen rejält till 35,65 och idag dagen efter har den höjts till 36,07. Dvs 0,4-0,5graders skillnad.

    Kan jag vara gravid trotts att tempen inte är högre än 0,13 grader?

    Någon som varit med om liknande symptom? Var ni gravida? Var ni inte det?

    Min genomsnittliga temp i fasen mellan mens och ägglossning ligger på 35,79 +0,12 grader

    Vad tror ni? :)

  • Svar på tråden Stickningar med mera gravidsynptom?
  • Anonym (G)

    Ägget har inte ens fäst i livmodern ännu så vad du än känner beror inte på en eventuell graviditet.

  • sötsthlmstjej
    Anonym (G) skrev 2019-11-25 09:02:28 följande:

    Ägget har inte ens fäst i livmodern ännu så vad du än känner beror inte på en eventuell graviditet.


    Ägget fäster mellan 6-10 dagar, - står det på internet, har själv varit med om att de fäste efter 5 dagar förra graviditeten

    Så jo det kan visst vara graviditetskänningar.

    Svara på min fråga istället för att svara Sådär.

    Du hade lika gärna kunnat scrolla vidare.
  • Anonym (53)

    Tror inte man brukar bli illamående o få halsbränna så tidigt. Det är mer vecka 7 o framåt.

    Kan vara placebo i önskan o bli gravid. Du la. Ju köpa tidiga tester om du vill se.

    Jag plussade en vecka innan BIM med clear blue tidigt test

Svar på tråden Stickningar med mera gravidsynptom?