• Constandina

    48 år, kejsarsnitt eller vaginal förlossning?

    Hej alla.

    Första gången gravid och är rädd för att föda vaginalt, men på samma gång blir jag rädd när jag läser om kejsarsnitt.

    Vad hade ni valt om ni var 48 år? Känns som jag är för gammal för att föda på vanligtvis..

  • Svar på tråden 48 år, kejsarsnitt eller vaginal förlossning?
  • Jag är bara jag

    Jag var 49 med andra barnet och fick prova vaginal förlossning. Det finns en hel del att ta hänsyn till i den höga åldern. Man brukar inte få gå över tiden utan då sätts man igång. Finns annat som talar mot vaginal förlossning så kommer det bli k.s, men inte automatiskt bara pga åldern. Lycka till!

  • Illusioner74

    Förlåt för ett litet sidospår här nu.. men blev genast nyfiken när jag läste att ni är över 45, både trådstartaren och du som skrev första svaret. Otroligt strongt av er att skaffa barn vid den åldern! Vad fick er att våga? Jag är yngre men har problem med orken av andra anledningar. Känner ni att åldern påverkar upplevelsen på något sätt? Ni får gärna berätta mer om allt :) Blev ni gravida den naturliga vägen? Eller hur gick allt till? Ni är grymma :)

  • Jag är bara jag
    Illusioner74 skrev 2019-11-25 15:31:02 följande:
    Förlåt för ett litet sidospår här nu.. men blev genast nyfiken när jag läste att ni är över 45, både trådstartaren och du som skrev första svaret. Otroligt strongt av er att skaffa barn vid den åldern! Vad fick er att våga? Jag är yngre men har problem med orken av andra anledningar. Känner ni att åldern påverkar upplevelsen på något sätt? Ni får gärna berätta mer om allt :) Blev ni gravida den naturliga vägen? Eller hur gick allt till? Ni är grymma :)
    Här fick jag för att jag genast trodde det var nån som återigen skulle spy galla över oss för att vi haft mage att bli gravida i så hög ålder. Tungan ute Tack snälla du!  {#emotions_dlg.flower} 

    Jag hade jättesvårt att bli gravid och fick upprepade missfall. Efter 7 embryodonationer och drygt 10 års kamp fick vi första barnet. Solig Vi hade ett embryo kvar  i frysen som jag var tvungen sätta in före jag fyllde 49 och det tog sig och blev andra barnet. FörvånadGlad Visst kan jag ibland önska att jag varit yngre med småbarn, men nu blev det som det blev och det går ju inte ändra i efterskott. Jag kan ju inte ångra de barn jag fått, de är det bästa som hänt mig.  Hjärta Småbarnsåren är ju dessutom bara några år. Tids nog är de tonåringar och sover till 14 på helgerna.
  • Constandina

    Tack för era svar. Får se vilket det blir för mig :) Jag blev gravid genom äggdonation. Vi lyckades på första försöket och har två kvar i frysen om något tråkigt skulle hända. I dag är jag i v11+3.

    Att det inte hänt förräns nu är för att jag inte känt att det känts rätt med mina två ex. Men nu har jag träffat den rätte som även har två barn sen innan och blev så glad att han ville ha barn med mig. Önska förstås att man vart yngre, men tror ändå detta kommer gå bra. Känner mig inte som 48 år. Hoppas allt går bra för oss alla <3

Svar på tråden 48 år, kejsarsnitt eller vaginal förlossning?