• Anonym (Hjälp)

Blöder från underlivet var varannan dag

Har fått en tid till gynekologen i mars nästa år. Det var den tidigaste tiden hon hade.

För några år sedan hade jag cellförändringar och gjorde en konisering. På efterkontrollen visade proverna fortfarande förändringar och det var tal om att ta bort en bit av livmodertappen, men på nästa kontroll var där inga förändringar.

Då bytte jag gynekolog till den jag har nu. En välkänd omtyckt gynekolog. Hon tog en massa prover och jo det fanns inga förändringar eller sjukdomar.

Men de senaste året har jag fått väldigt mycket slemmiga blödningar. Koagulerat blod blandad med flytningar. De kommer dagen efter orgasm och när jag krystar för att bajsa. Varenda gång!

Jag är rädd att det är cancer. Är det någon som har liknande bekymmer?

• Svar på tråden Blöder från underlivet var varannan dag
  • Anonym (XX)

Min mor hade, det var cancer men hon är helt återhämtad.

Dock kan de även vara en massa andra saker.

• Anonym (Kvinna)

Det finns gynakut, jag hade aldrig i mitt liv väntat så länge om jag var orolig.

• Anonym (Jag)

Jag hade cancer, blivit opererad och fått cyto.behandlingar. Dett var två år sedan, måe bra.

Sök gynakuten. 

• Anonym (Hjälp)

Har även smärtor som mensvärk då och då, sen kommer blödningen en timme efter. Känns som att något släpper inuti liksom.

Gynakuten känns lite drastiskt eftersom jag haft det såhär mer eller mindre i nått år. Kanske borde leta upp ytterligare en gynekolog.

Kan en barnmorska kolla? De har ju tiden ganska snabbt. Tar inget preventivmedel eller är i klimakteriet.

• Anonym (Xyz)
    Anonym (Hjälp) skrev 2019-11-25 16:13:14 följande:

Har även smärtor som mensvärk då och då, sen kommer blödningen en timme efter. Känns som att något släpper inuti liksom.

Gynakuten känns lite drastiskt eftersom jag haft det såhär mer eller mindre i nått år. Kanske borde leta upp ytterligare en gynekolog.

Kan en barnmorska kolla? De har ju tiden ganska snabbt. Tar inget preventivmedel eller är i klimakteriet.

Varför ska du gambla med din hälsa? 

Ännu värre om du haft detta så länge som ett år utan att ha kollat upp det. Kolla nu, så har du det gjort. Ja, det är akut. 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Xyz) skrev 2019-11-25 16:18:54 följande:
    Varför ska du gambla med din hälsa? 

Ännu värre om du haft detta så länge som ett år utan att ha kollat upp det. Kolla nu, så har du det gjort. Ja, det är akut. 
    Tycker jag med. Kolla upp det.
  • Pope Joan II
    Anonym (Hjälp) skrev 2019-11-25 15:51:25 följande:

Har fått en tid till gynekologen i mars nästa år. Det var den tidigaste tiden hon hade.

För några år sedan hade jag cellförändringar och gjorde en konisering. På efterkontrollen visade proverna fortfarande förändringar och det var tal om att ta bort en bit av livmodertappen, men på nästa kontroll var där inga förändringar.

Då bytte jag gynekolog till den jag har nu. En välkänd omtyckt gynekolog. Hon tog en massa prover och jo det fanns inga förändringar eller sjukdomar.

Men de senaste året har jag fått väldigt mycket slemmiga blödningar. Koagulerat blod blandad med flytningar. De kommer dagen efter orgasm och när jag krystar för att bajsa. Varenda gång!

Jag är rädd att det är cancer. Är det någon som har liknande bekymmer?

Men varför har du inte sökt igen när du fått problem? Att man är frisk ena året betyder ju inte att man är det nästa, särskilt inte om man som du har symptom på att något inte står rätt till. 
  • Hallonpaj83

Vad väntar du på? Tiden är viktig när det handlar om eventuell cancer , så man kan undvika spridning. Det är ju inte vanligt att blöda som du beskriver. Så sök akut om det inte går att få innan på annat sätt, sitt inte och vänta tills mars. Det skulle jag aldrig våga!

• Anonym (Hjälp)

Såklart att ni har rätt. Jag ska kolla upp det genast.

Är bara så förbannat trött på sjukvård. Har legat så mycket på sjukhus hela året och varit borta så mycket från jobb. Har på nått sätt gett upp min hälsa. Om jag får besked att det är cancer så vet i fan vad jag gör. Är det inte det ena så är det det andra.

Senast i somras när jag var på akuten beskrev jag mina besvär och dom trodde jag var gravid. Men sen hände inget mer. Jag lades in för hjärtfel istället och nått med levern. Fattas liksom bara cancerbesked.

Men jag ska ta åt mig och söka vård imorgon när jag är ledig! Tack för pushen!

Svar på tråden Blöder från underlivet var varannan dag