• Mon 25 Nov 2019 18:06
    452 visningar
    1 svar
    1
    452

    Kejsarsnitt i Hbg - hur gick det för er?

    Hej!

    Jag födde barn med planerat kejsarsnitt i Halmstad för ca 2 år sedan och det var KATASTROF. Allt från bemötande från häxorna på MVC till förlossningen och slutligen häxorna på BB.

    Kejsarsnittet utfördes trots att bedövningen inte tog och jag skrek och grät hela tiden. Min sambo var kritvit i ansiktet och skrek att de måste ge mig något och jag fick Ketogan vilket inte hjälpte ett skit. Till sist sövde de mig men jag fick för liten dos narkos så jag var vaken och kände smärtan men blev lite snurrig i huvudet. Det kunde inte gått sämre med andra ord! Jag tänkte göra en anmälan till IVO, men orkade inte eftersom jag hade ont efteråt, var trött då bebisen skulle matas var tredje timma och dessutom dog min mormor när bebisen bara var några månader gammal.

    Denna gången har jag valt att föda i Hbg istället och upplever MVC som fantastiska med ett respektfullt bemötande. Läkaren verkar också kanonduktig!

    Hur gick det för er som fött med planerat kejsarsnitt i Hbg? Kände ni något? Var personalen på BB bra?

  • Svar på tråden Kejsarsnitt i Hbg - hur gick det för er?
  • Tue 10 Dec 2019 23:02
    #1

    Jag födde med akut kejsarsnitt i hbg mars 2017. Tyckte bm på förlossningen inte lyssnade ett dugg utan tog egna beslut utan mitt tycke och på BB var de en del rövhål men även andra jätte trevliga. Själva snittet var fantastiskt. Dem gick igenom hela processen noggrant för mig och sambon. När jag fick bedövning så tog de inte ordentligt vilken dem var noga med så dem gav mig en till dos. Väldigt noga med allt och pratade med oss igenom hela snittet. Både jag och sambon var såå nöjda med snittet och personalen som var med.

Svar på tråden Kejsarsnitt i Hbg - hur gick det för er?