• Bullen38

    38 år och försöker bli gravid

    Hej

    Vi har under hösten genomgått utrendning för att vi kämpat att få barn i över ett år. Jag undrar bara om fler är i samma sits???På grund av tidigare hälsoproblem så har vi inte tidigare aktivt prövat på barn förrän sen förra sommaren. I december får vi provsvar och ska genomföra undersökningar på mig främst. Det är en pina att inte veta om något är fel och dessutom har jag fått ta vaccin som gör att under minst en månad får vi inte ha sex utan kondom.. vore tacksam för lite pepp ????

  • Svar på tråden 38 år och försöker bli gravid
  • Sommarskuggan

    Lycka till! Tyvärr kan jag inte hjälpa. Undrar dock vad det är för vacvin och varför får man inte ha oskyddat sex då? Det är helt nytt för mig

  • Bullen38

    Tog röda hund vaccin trots att jag fått det tidigare då jag var liten så var det inte tillräckligt. Du får inte ha sex för vaccin kan orsaka skador på foster de närmaste fyra veckorna. Tack snälla för peppning!

  • Mortiscia80
    Bullen38 skrev 2019-11-26 00:41:16 följande:

    Tog röda hund vaccin trots att jag fått det tidigare då jag var liten så var det inte tillräckligt. Du får inte ha sex för vaccin kan orsaka skador på foster de närmaste fyra veckorna. Tack snälla för peppning!


    Läste om det där på någon officiell medicinsk sida (ledsen att jag inte kan vara mer specifik) och där stod det 1-3 månader. Var försiktig!
  • Maily

    Hej! Jag är i liknande men olik sits :) Jag är 39 år. Har inte försökt lika länge (4 mån) men har tagit prover som visar dålig äggreserv så förmodligen blir det svårt. Vi kan inte heller försöka den här månaden pga distansförhållande fram till sommaren men ska försöka i december igen :)

    När får ni börja ha sex utan skydd igen, vilket datum? Och när efter det har du ägglossning? Jag har insett att hela julen när vi ska ses så kommer jag vara i den infertila delen av månaden så ska skjuta på mensen för att försöka pricka in nästa ägglossning då vi ska ses.

  • Maily

    Oj menade att vi inte kan försöka denna månad för att vi inte kunde träffas (pga distansförhållande) men vi ska ses i december igen. Och förhoppningsvis en gång i mån (vid ägglossning) efter det.

  • Bullen38

    Jag ska höra efter när vi får ha sex många säger att du måste vänta tre månader för sex utan kondom. Så allt ifrån den 8/12 tills 8/2-20. Så det är jäkligt frustrerande. Att vänta plus allt med utredning. Vi vet ju inget.

Svar på tråden 38 år och försöker bli gravid