• Anonym (Ts)

Öm och svullen där nere och svårt att kissa efter sex

Pinsam fråga.. Men hade sex med en kille natten till söndag och det var kanske lite för hårt och för länge utan glidmedel. Jag har tidigare (2018) opererats för en gammal förlossningsskada (rekonstruktion av mellangården).

Efter att jag hade sex med honom känns det ömt och lite svullet där nere ..och jag har svårt att kissa. Inte så att jag inte kan det alls men det tar lång tid och allt kommer inte ut så jag känner mig fortfarande kissnödig efter.

Tror det borde vara för att det är svullet där nere och har för mig att det var lite så precis efter operationen också.

Nån mer som varit med om nått sånt och tror ni att det kommer gå över snart eller borde jag uppsöka gyn? Känns bara så pinsamt.

Har haft lite ont efter sex andra gånger efter op men inte det här problemet. Det här var andra gången jag låg med den här killen men det var nog lite för hårt och jag var ganska torr i slutet.

Man får väl lättare urinvägsinfektion om man inte kan kissa ut allt? Finns det något jag kan göra själv så det går över?

• Svar på tråden Öm och svullen där nere och svårt att kissa efter sex
  • Anonym (Mmm)

Man blir ofta svullen därnere vid upphetsning o då blire svårare att kissa. Jag kan sitta på toa i evigheter för att få ut en droppe. Dock lägger sig svullnaden efter ett tag o då kissar man fullt ut. Olika svårt för varje gång o har inte tänkt att det är nåt konstigt med det då blygläpparna sväller vid upphetsning

• Anonym (Baciller)

Svider det när du kissar? Behöver du gå och kissa ofta? Blod i urinen? Det låter lite som att eventuellt skulle kunna ha fått en urinvägsinfektion redan, jag hade sökt på vårdcentralen om besvären var kvar.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Baciller) skrev 2019-11-26 06:14:02 följande:

Svider det när du kissar? Behöver du gå och kissa ofta? Blod i urinen? Det låter lite som att eventuellt skulle kunna ha fått en urinvägsinfektion redan, jag hade sökt på vårdcentralen om besvären var kvar.

Tack för svaret!

Ja det svider också och det känns som att jag behöver kissa ganska ofta så kan ju vara det. Har haft det förut flera gånger bla när jag var liten och när jag var gravid (är ju inte det nu) och då kändes det inte så här att jag inte kan tömma blåsan helt men det kan kanske vara olika. Hade lite svårt att kissa och ont redan direkt efter jag hade haft sex i söndags .. men ska nog ringa vårdcentralen.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Mmm) skrev 2019-11-26 03:48:02 följande:

Man blir ofta svullen därnere vid upphetsning o då blire svårare att kissa. Jag kan sitta på toa i evigheter för att få ut en droppe. Dock lägger sig svullnaden efter ett tag o då kissar man fullt ut. Olika svårt för varje gång o har inte tänkt att det är nåt konstigt med det då blygläpparna sväller vid upphetsning

Tack för svaret!

Jo har hört att det är så men aldrig märkt av det så mycket. Nu är det nog tyvärr mer så att det är svullet för att det blev lite ?skadat?, fick ju ont redan när vi hade sex tyvärr :(
  • Anonym (Ts)

Det är lite bättre idag iallafall.

Svar på tråden Öm och svullen där nere och svårt att kissa efter sex