• Anonym (Kaffedraken)

    Olustig känsla i kroppen

    Jag vaknade nu imorse vid klockan fyra av en enorm olustkänsla i kroppen. Kunde efter det inte somna om utan har legat vaken, provat duscha och dricka te för att bli mer "varm och harmonisk" inombords, men det eskalerar bara.

    Jag är gravid i v13 och blir såklart orolig över att detta kanske är ett tidigt tecken på missfall. Men känslan i kroppen är ungefär densamma som då man är på väg att få feber och insjukna i influensa, förutom att jag inte har några övriga förkylningssymtom.

    Ni som fått missfall, har ni känt av denna känsla precis innan MF? Eller kan det vara något annat? Urinvägsinfektion?

    Får nästan lite kalla kårar och som att det kryper i kroppen på mig. Nästan som växtvärken man hade i benen när man var liten, fast i hela kroppen. Inga blödningar eller annat ännu... Men något är fel. Och jag hoppas att det inte har något med graviditeten att göra men man blir ju orolig.

  • Svar på tråden Olustig känsla i kroppen
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jobbigt att känna så.

    Har du möjlighet att boka tid för undersökning ?

    Det behöver ju absolut inte vara något konstigt, men man ska inte gå och oroa sig i onödan

    Jag miste ett barn i magen i v.25. Jag kände i kroppen att något var fel, inte bara rörelserna som försvann utan en tyngdkänsla i magen och en sorg och tyngd i hela kroppen.

    Men det behöver inte vara något konstigt alls, det kan ju vara att du är på väg in i andra trimestern och mycket som händer i kroppen.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Håller med. Att känns sig lycklig och harmonisk under graviditeten var ett undantag för mig. Mycket oftare är man illamående, trött, gasig, hängig, får humörsvängningar utan anledning. Inte ovanligt att bli deprimerad. Mycket händer i kroppen.

Svar på tråden Olustig känsla i kroppen