• alltidgravid

    Jag har 8 barn och snart ännu fler

    Jag har 8 barn och på smällen i skrivande stund. Är 50 år.


    Fråga vad ni vill! :)

  • Svar på tråden Jag har 8 barn och snart ännu fler
  • Sommarskuggan

    Hur orkar du? Jag är helt utmattad och deprimerad av att vara hemma med två barn.

  • Mortiscia80

    Det är ju helt beundransvärt att orka ha så många barn men jag har faktiskt en fråga. Är du inte orolig för att fostret ska komma ut med kromosomfel eller andra skador, med tanke på din höga ålder?

  • Sasu

    lite nyfiken på hur du känner över att du kommer vara 70 år när ditt barn är utfluget? tänker du skaffa fler?

  • beccagranen

    Känner du någon gång att det hade vart bättre med ett förre antal? Ex när man ska resa, göra utflykt etc?

    Om du spola tillbaka tiden, skulle du fortfarande valt 8+ barn?

  • Hallonpaj83

    Ställer samma fråga till dig :) har du haft lätta graviditeter och förlossningar då? Jag är gravid nu med första barnet och har haft jätteproblem och riktigt jobbigt. Men vill gärna att lilltjejen ska få ett syskon så ska se om jag orkar gå igenom detta igen för hennes skull.


    viseversa skrev 2019-11-26 17:13:49 följande:

    jag har 6 barn. men klar nu. 


  • Mikka89

    Jag är 30 år och har 5 barn och vill så gärna ha fler :D

  • Pentra

    Varför struntar du i att vår planet, Jorden, den blågröna stjärna som föder oss, håller på att försmäkta, rämnar i sina fogar och håller på att gå under pga överbefolkning? ... /Pentra

  • alltidgravid
    hjärtekrossad skrev 2019-11-26 14:53:29 följande:

    Hur gammal är din man?


    Min nuvarande man är 25 år. Den äldsta pappan till mina barn är 70 år. Övriga två pappor är runt 60 år...


    Sommarskuggan skrev 2019-11-26 14:57:21 följande:

    Hur orkar du? Jag är helt utmattad och deprimerad av att vara hemma med två barn.


    Jag älskar mina barn och skulle göra allt för dem. Flera av barnen är utflugna och tar hand om sig själv dock, vilket såklart minskar "belastningen".


    Mortiscia80 skrev 2019-11-26 14:59:43 följande:

    Det är ju helt beundransvärt att orka ha så många barn men jag har faktiskt en fråga. Är du inte orolig för att fostret ska komma ut med kromosomfel eller andra skador, med tanke på din höga ålder?


    Tack så mycket!
    Nej, jag är inte det minsta orolig. Alla mina barn är helt friska. Inga allergier och inga övriga åkommor.


    Långbenopluto skrev 2019-11-26 15:48:09 följande:

    Varför?


    För att det är helt fantastiskt att vara gravid, föda barn och att göra allt för dem.


    MinaBernt skrev 2019-11-26 16:01:39 följande:

    Hur gamla är barnen?


    26, 24, 20, 19, 15, 12, 10 och yngsta är 5 men kommer snart inte längre vara yngst :)


    beccagranen skrev 2019-11-26 16:08:10 följande:

    Känner du någon gång att det hade vart bättre med ett förre antal? Ex när man ska resa, göra utflykt etc?

    Om du spola tillbaka tiden, skulle du fortfarande valt 8+ barn?


    Jag ångrar ingenting. Mina barn är fantastiska och skulle inte kunna leva utan dem. Det hade ju inte skadat dock om jag hade haft fler barn... så nej, jag hade nog haft fler ;)


    viseversa skrev 2019-11-26 17:13:49 följande:

    jag har 6 barn. men klar nu. 


    Underbart med så många barn :) Men tycker du ska fundera en vända till på att skaffa fler barn. Har man 6 kan man lika gärna ha 7 ;)


    Hallonpaj83 skrev 2019-11-26 19:24:05 följande:

    Har du haft väldigt lätta graviditeter och förlossningar?


    Ja, jag har enbart haft positiva upplevelser men så är jag också en väldigt positiv person. Mindre motgångar rör mig inte i ryggen. Det har dessutom blivit lättare och lättare för varje graviditet. Det är lite av en barnlek att föda barn numera ;)


    Långbenopluto skrev 2019-11-27 07:07:49 följande:

    Hur mycket får syskonen "hjälpa" till med sina syskon och hushåll? Har dom egna liv med kompisar?


    De hjälper till väldigt mycket. Jag är av åsikten att det alltid finns något att hjälpa till med oavsett ålder. Alla mina barn är väldigt skötsamma och hjälpsamma och tackar mig ofta för att jag inte skämt bort dem utan tvärtom lärt dem att ta hand om sig själva, sina egna grejer och dessutom hjälpa andra.


    Mikka89 skrev 2019-11-27 20:43:16 följande:

    Jag är 30 år och har 5 barn och vill så gärna ha fler :D


    Klart du ska ha fler! :) Du är ju bara barnet ;) Om du lägger manken till kanske du slår mig på fingrarna ;) Det borde inte vara så svårt med tanke på din låga ålder. Kram! 


    Pentra skrev 2019-11-27 20:56:10 följande:

    Varför struntar du i att vår planet, Jorden, den blågröna stjärna som föder oss, håller på att försmäkta, rämnar i sina fogar och håller på att gå under pga överbefolkning? ... /Pentra


    Jag hoppas att din bild av verkligheten blir ljusare och att du istället börjar älska livet och leva det fullt ut. Man lever bara en gång... ;) Kram!

Svar på tråden Jag har 8 barn och snart ännu fler