• Anonym (Kajsa)

    Kicka igång sexlivet igen — hur?

    Hejsan,

    Jag och min sambo har levt tillsammans i lite längre än fem år nu och vi har ett fint, rikt liv tillsammans. Vi älskar och tycker om varandra. Dock har vårt sexliv inte varit jättebra eller aktivt det senaste året, kanske arton månaderna till och med. Han uttrycker det lite titt som tätt och då blir jag ledsen för även fast jag håller om att det inte är lika ofta längre som förut så tycker jag att sexet är skönt och fint när det faktiskt händer. Han säger att det är trist att vi bara har sex i sängen på kvällen när vi gått och lagt oss, han önskar lite mer spontanitet. Ett tag så började jag klä mig i kort klänning och höga klackar och överraska honom när han kom hem från jobbet och det funkade några gånger men sen räckte det med ett ?inte ikväll, jag orkar inte? och så förlorade jag allt självförtroende och gjorde det aldrig igen.

    Vi har sex kanske en gång i veckan numera. Förut kunde det vara flera gånger i veckan. Han ger mig i princip aldrig oralsex längre.

    Vad gör man? Senast imorse försökte jag initiera till morgonsex men han fattade inte vinken, eller låtsades som att han inte gjorde det iallafall. Jag saknar hans kropp men vet inte vart jag ska börja. Det är i sängen på kvällen som jag känner mig bekväm och sugen men inte han.

  • Svar på tråden Kicka igång sexlivet igen — hur?
  • Anonym (Anonym)

    Du måste släppa dina egna måsten om att det helst ska vara en viss plats eller tidpunkt. Sedan kanske du behöver vara lite tydligare med dina önskningar. Date night är något som kan ge fina förväntningar. Enda sättet att komma igång igen är att faktiskt ha sex, om ni så måste planera in det i kalendern.

Svar på tråden Kicka igång sexlivet igen — hur?