• Bondi

    Ni som har en affär. Erfarenheter?

    Hej,

    Som jag har förstått det så är det rätt många som lever i rätt hektiska liv med sambo, barn, logistik och en massa andra bestyr som gör att samlivet och sexlivet inte är det man önskar.

    Hur löser ni det? Accepterar ni att den tiden är "förbi" så att säga eller funderar ni på att skaffa en affär på sidan om? Några av er kanske redan har det och vad är er erfarenhet av det?

    Jag känner en person som är i liknande situation och tankar och han behöver råd... :)

  • Svar på tråden Ni som har en affär. Erfarenheter?
  • Anonym (Cilla)

    Hur kan man ha tid med en affär om man har redan hektiska liv?

  • Bondi
    Anonym (Cilla) skrev 2019-11-27 09:37:40 följande:

    Hur kan man ha tid med en affär om man har redan hektiska liv?


    Du har en poäng där faktiskt... ;) Men någon tid kanske man kan klämma in..vad vet jag..
  • Anonym (Cilla)
    Bondi skrev 2019-11-27 09:54:34 följande:

    Du har en poäng där faktiskt... ;) Men någon tid kanske man kan klämma in..vad vet jag..


    Kläm in den tiden med frugan istället. Eller lämna henne om du känner att du längtar efter nån annan
  • chefensrum

    Ja det är inte lätt, men finns det lust så löser det sig!

  • enable007

    Det löser sig om man inte bor långt ifrån varandra ! Funkar bäst med grannen :)))

  • Ascendere
    Bondi skrev 2019-11-27 09:22:05 följande:

    Hej,

    Som jag har förstått det så är det rätt många som lever i rätt hektiska liv med sambo, barn, logistik och en massa andra bestyr som gör att samlivet och sexlivet inte är det man önskar.

    Hur löser ni det? Accepterar ni att den tiden är "förbi" så att säga eller funderar ni på att skaffa en affär på sidan om? Några av er kanske redan har det och vad är er erfarenhet av det?

    Jag känner en person som är i liknande situation och tankar och han behöver råd... :)


    Försökte under ett par års tid att fly vardagslogistiken tillsammans genom att "ha en affär" med min fru. Dvs jag flörtade med henne både IRL och via text, satte oss i laddade situationer där vi var ensamma på olika ställen tex på mitt kontor efter stängning, bjöd in till "hemliga" sexträffar, tog med henne på dejter osv, kort sagt betedde mig som jag gör mot en flickvän eller älskarinna. 
    Fick absolut noll respons så till slut tröttnade jag och startade en affär med en annan kvinna istället. 

    Tycker du ska hälsa din kompis att vara ärlig mot sin affär, håll inte på att låtsas som att du är ute efter en seriös relation och snart ska lämna din fasta relation och sånt skit, utan var istället tydlig med att det handlar om en relation vid sidan om, som handlar uteslutande om sex och spänning. Ställer hen upp på det då har ni samma utgångspunkt. Sedan kan den ena eller andra komma på andra tankar under resans gång, men det får man ju hantera då. 

    Sedan gäller som alltid att göra sin screening noga, "don't stick your dick in crazy" som man säger. Se till att det är en vettig person, gärna en som också har mycket att förlora på att er affär skulle avslöjas. 
  • Oerhörd

    Din kompis fru vill kanske ha precis samma sak, och till skillnad från kompisen har hon mycket goda möjligheter att hitta någon att ha det med, så jag tycker att din kompis ska prata med sin fru om vad hon vill. Min man var man nog att ta det samtalet, nu träffat vi båda öppet andra vid sidan av och har dessutom fått ett mycket bättre sexliv tillsammans.

  • Anonym (Älskare)

    Tyvärr skedde det, älskarinnan skickade julkort hem.....Så håller med om checka av så det är rätt person att träffa.Cool

  • Anonym (bttr)
    Bondi skrev 2019-11-27 09:22:05 följande:

    Hej,

    Som jag har förstått det så är det rätt många som lever i rätt hektiska liv med sambo, barn, logistik och en massa andra bestyr som gör att samlivet och sexlivet inte är det man önskar.

    Hur löser ni det? Accepterar ni att den tiden är "förbi" så att säga eller funderar ni på att skaffa en affär på sidan om? Några av er kanske redan har det och vad är er erfarenhet av det?

    Jag känner en person som är i liknande situation och tankar och han behöver råd... :)


    Skilsmässa och barnen varannnan vecka ger varannan vecka ledigt till sex.

    Ärligaste lösningen.
  • Anonym (Frun)
    Bondi skrev 2019-11-27 09:22:05 följande:

    Hej,

    Som jag har förstått det så är det rätt många som lever i rätt hektiska liv med sambo, barn, logistik och en massa andra bestyr som gör att samlivet och sexlivet inte är det man önskar.

    Hur löser ni det? Accepterar ni att den tiden är "förbi" så att säga eller funderar ni på att skaffa en affär på sidan om? Några av er kanske redan har det och vad är er erfarenhet av det?

    Jag känner en person som är i liknande situation och tankar och han behöver råd... :)


    Vi har det inte så som din kompis, men jag undrar ändå om han har pratat med sin fru om avsaknaden av sex och så undrar jag hur gamla barnen är?

    Vi har varit tillsammans i 17 år och gifta i 10. De senaste 7 åren har vi fått två barn, gjort karriär etc. Såklart har det funnits perioder då man inte riktigt hunnit med sexet. Barn upp till 2,5 - 3 år är ganska krävande eftersom de behöver mycket passning etc. Barnen klänger mycket på mamman och det tar energi även om barn såklart är härliga. Innan de fyllt 2,5 -3 tycker jag därför att man kan ta det lite lugnt med sexet. Det tar också ett tag för kroppen att komma tillbaka igen. Man blir inte lika blöt, slemhinnorna kan vara sköra man kanske inte är bekväm i sin kropp. Hur den nu ser ut. Be honom prata med sin fru om allt detta. Tränar hon inte behöver hon dessutom börja med det och han med för den delen.

    Från att vårt yngsta barn blev 2,5 har sexlivet stadigt förbättrats och är nu uppe i nivåer som innan vi fick barn dvs ca 4 ggr i veckan. Vi har dessutom börjat göra sånt som vi gjorde innan barnen. När de är små och det är ont om tid kanske man får acceptera att det inte blir hänga från kristallkronan-sex utan typ skeden varje gång. Man behöver ju inte ha så himla bråttom jämt att allt ska bli som förr. Eller så höga krav. Viktigare att det blir av. Det är också viktigt att hon får orgasm varje gång. Det är hennes ansvar. Kommer hon inte av in-ut (vilket de flesta inte gör) måste hon stimulera klitoris. Att inte komma vid sex är döden för sexlivet.

    Det hjäper ju till att jag var en bra man som fattar grejer och inte är mansgrisig. Jag kanske gör 70% av hemarbetet men han tar ofta med barnen på aktiviteter på helgen så jag får pilla med mitt här hemma. Han gör dessutom en massa andra jobbiga grejer som jag helst avstår. Han är snäll, vettig och sköter om sig Han ger mig komplimanger, tjatar inte på sex och en kram och puss betyder just kram puss inte - jag vill ligga. Och han älskar mig - och det märks. Och vi kan prata. Det är det viktigaste nästan.

    Dessutom, har man aldrig haft mycket sex med sin partner så kan man nog inte förvänta sig att det blir mer efter barnen. En lärdom till andra - Se till få barn med en person som gillar det lika mycket som ni.

    En sista grej vi har en överenskommelse - nekas man sex under ett år utan objektiv anledning så får man ligga med andra. Det är nämligen inte ok att tvinga någon till sexlöshet bara för att man själv känner sig osugen. Så om din kompis gjort allt detta ovan (eller likande med tanke på deras förutsättningar) och hon fortfarande inte fattar - då hade jag varit otrogen iaf.
Svar på tråden Ni som har en affär. Erfarenheter?