• Anonym (Milla)

Han drömde att han var otrogen :(

Jag är i ett förhållande sen 6 mån tillbaka. Igår berättade min pojkvän att han drömt att han var otrogen mot mig, att någon annan tjej hade förfört honom.

Vad betyder det att drömma att man är otrogen? Jag får en dålig känsla av det här även om det är bara en dröm. Oftast när jag drömmer saker så är det sånt jag önskar eller är rädd för ska hända.

Känns också jobbigt hur han berättade det. Han skulle jobba sent igår så vi skulle inte ses. Han skickade sms igår morse och skrev bara att han drömde det, och sedan har jag inte hört nåt mer från honom efter det. Inga kärleksförklaringar eller ens "så konstig dröm, det skulle jag aldrig göra etc...". Han har varit offline sedan dess och inte ens läst mitt svar.

Vi har bara varit ihop i 6 mån så är fortfarande ganska nykära och det känns konstigt, så kallt på nåt sätt... :/

• Svar på tråden Han drömde att han var otrogen :(
  • Anonym (Slappna av)

Alltså det betyder ingenting.

Vi drömmer mycket konstiga saker så om varje dröm skulle betyda något eller leda till något så skulle folk nog vilja sluta drömma.

Och om han skulle planera att vara otrogen eller riskera att bli förförd som därefter leder till otrohet så skulle han ju inte berätta det för dig.

Du kanske ska arbeta lite på självkänslan ? Inget illa menat men om du blir såhär nervös eller illa till mods över en dröm så kanske du ska jobba lite med dig själv

• Godisbuske
    Anonym (Milla) skrev 2019-11-27 17:18:20 följande:

Jag är i ett förhållande sen 6 mån tillbaka. Igår berättade min pojkvän att han drömt att han var otrogen mot mig, att någon annan tjej hade förfört honom.

Vad betyder det att drömma att man är otrogen? Jag får en dålig känsla av det här även om det är bara en dröm. Oftast när jag drömmer saker så är det sånt jag önskar eller är rädd för ska hända.

Känns också jobbigt hur han berättade det. Han skulle jobba sent igår så vi skulle inte ses. Han skickade sms igår morse och skrev bara att han drömde det, och sedan har jag inte hört nåt mer från honom efter det. Inga kärleksförklaringar eller ens "så konstig dröm, det skulle jag aldrig göra etc...". Han har varit offline sedan dess och inte ens läst mitt svar.

Vi har bara varit ihop i 6 mån så är fortfarande ganska nykära och det känns konstigt, så kallt på nåt sätt... :/

Antar att ni är ganska unga. En kille kan vara lite osmidig i ung ålder och han ville säkert göra dig lite svartsjuk bara. Som om att han skulle vara eftertraktad på något twistat vis.
    Antagligen så drömde han det inte alls utan ville bara få en reaktion. Eller så drömde han det och tänkte sig inte för. Är ju inget man säger till sin partner direkt, och sedan är kall liksom. Precis som om han vill att du skall pressa fram att han älskar dig till slut och bara vill ha dig osv. 
    Lite omoget så..
    Man kan ju drömma allt möjligt konstigt som inte betyder något egentligen.
  • Anonym (Milla)
    Anonym (Slappna av) skrev 2019-11-27 17:31:07 följande:

Alltså det betyder ingenting.

Vi drömmer mycket konstiga saker så om varje dröm skulle betyda något eller leda till något så skulle folk nog vilja sluta drömma.

Och om han skulle planera att vara otrogen eller riskera att bli förförd som därefter leder till otrohet så skulle han ju inte berätta det för dig.

Du kanske ska arbeta lite på självkänslan ? Inget illa menat men om du blir såhär nervös eller illa till mods över en dröm så kanske du ska jobba lite med dig själv

Jag har nog lite dålig självkänsla ja... men jag hade nog inte reagerat om han inte haft betett sig så annorlunda utöver drömmen. Hade han skojat lite om det och skrivit att det är mig han vill ha eller vad knasig dröm eller något sånt så hade jag inte mått så dåligt av det. Men jag vet inte hur jag ska tolka hans beteende och drömmen tillsammans. Vi brukar smsa mkt varje dag och jag vet att han är ledig idag även om han jobbade igår. Känns konstigt att droppa en sån grej och sen bara tystnad.

Jag tror inte han varit otrogen eller har såna planer. Det jag är rädd för att drömmen kan betyda är att han börjar tröttna på mig eller att han är en sådan som skulle kunna vara otrogen om det kom något tillfälle.
    Godisbuske skrev 2019-11-27 17:33:34 följande:

Antar att ni är ganska unga. En kille kan vara lite osmidig i ung ålder och han ville säkert göra dig lite svartsjuk bara. Som om att han skulle vara eftertraktad på något twistat vis.

Antagligen så drömde han det inte alls utan ville bara få en reaktion. Eller så drömde han det och tänkte sig inte för. Är ju inget man säger till sin partner direkt, och sedan är kall liksom. Precis som om han vill att du skall pressa fram att han älskar dig till slut och bara vill ha dig osv. 

Lite omoget så..

Man kan ju drömma allt möjligt konstigt som inte betyder något egentligen.

Jo vi är unga, han är 21 och jag är 23.

Det vore dumt att försöka göra mig svartsjuk iom att det är helt onödigt. Jag är jättekär i honom och det vet han om :( Nej jag menar det, säger man något sånt så är man väl extra gullig med partnern sedan så den inte blir orolig? Det är kombinationen som känns värst.

Jag vill inte pressa honom till något. Jag är bra på att visa uppskattning och känslor och tycker också han varit det så det här går emot. Och nu börjar jag fundera på och noja över om hans känslor kanske svalnat och jag bara inte märkt det, söker tecken på senaste etc...
  • Anonym (Emma)

Överanalysera inte. Vad vi drömmer styr vi inte över och det betyder ingenting. Varför måste han bekräfta sina känslor för dig bara för att han berättar om en dröm? Skärp dig! Vänd på det hela istället och se på det att han faktiskt kan vara öppen mot dig om sånt här. Det hade inte alla varit och absolut inte om dem är eller vill vara otrogna.

• rocker

Jag brukar drömma att min sambo är otrogen. I drömmen kommer jag på honom och han säger att han bara ska göra klart sen kan vi prata.

När.jag vaknar brukar jag vara lite ledsen och arg på honom fast jag vet att det är en dröm. Han har aldrig varit i närheten att vara otrogen och jag känner mig väldigt älskad av honom. Vi har varit ihop i 14 år och är 40 plus båda två.

En gång har jag drömt att jag var otrogen fast jag aldrig skulle kunna vara det.

• Anonym (Milla)
    Anonym (Emma) skrev 2019-11-27 17:50:58 följande:

Överanalysera inte. Vad vi drömmer styr vi inte över och det betyder ingenting. Varför måste han bekräfta sina känslor för dig bara för att han berättar om en dröm? Skärp dig! Vänd på det hela istället och se på det att han faktiskt kan vara öppen mot dig om sånt här. Det hade inte alla varit och absolut inte om dem är eller vill vara otrogna.

Det är ju ändå en känsloladdad grej, otrohet. Hade han drömt om att döda mig så hade jag också tyckt det kändes obehagligt och önskat om än inte en förklaring så i alla fall ett bekräftande på att det var en oförklarlig dröm. Typ "jag tror jag drömde detta för att..." eller "Vilken konstig dröm, har verkligen ingen aning varför jag drömde den..." eller vad som. Något i alla fall...

Inte tystnad i två dygn.
  • Bjoer
    Anonym (Milla) skrev 2019-11-27 17:54:50 följande:
    Det är ju ändå en känsloladdad grej, otrohet. Hade han drömt om att döda mig så hade jag också tyckt det kändes obehagligt och önskat om än inte en förklaring så i alla fall ett bekräftande på att det var en oförklarlig dröm. Typ "jag tror jag drömde detta för att..." eller "Vilken konstig dröm, har verkligen ingen aning varför jag drömde den..." eller vad som. Något i alla fall...

Inte tystnad i två dygn.
    Fast varför skulle man behöva förklara sig för en dröm? Så länge man inte agerar på det så är det ju ingen fara. Tror inte man ska lägga för mycket vid det.
  • Anonym (Slappna av)

Att han inte hör av sig kan bero på många saker. Han kanske tänker att det är konstigt att du inte hör av dig ? Han kan tänka att han kanske har gjort dig sur/ledsen över vad han sa och är rädd när du inte hör av dig. Om man är någorlunda trygg med den man är med så ringer man utan att tänka på att -han/hon har inte hört av sig? Lyft telefon och ring? Han kanske har haft fullt upp på sin lediga dag?

Jag har drömt många gånger att jag har vart otrogen mot min partner och att han har vart otrogen mot mig. Jag har aldrig känt att jag har behövt bekräfta min kärlek till honom efter att jag har drömt det och berättar för honom och jag har aldrig känt att han låste bekräfta mig när jag berättar att jag drömt att han har vart otrogen. För det betyder ingenting .

Hade jag vart du så hade jag ringt honom. Inte pga oro eller att något upplevs konstigt utan bara för att prata med min partner

• Anonym (Milla)
    rocker skrev 2019-11-27 17:53:26 följande:

Jag brukar drömma att min sambo är otrogen. I drömmen kommer jag på honom och han säger att han bara ska göra klart sen kan vi prata.

När.jag vaknar brukar jag vara lite ledsen och arg på honom fast jag vet att det är en dröm. Han har aldrig varit i närheten att vara otrogen och jag känner mig väldigt älskad av honom. Vi har varit ihop i 14 år och är 40 plus båda två.

En gång har jag drömt att jag var otrogen fast jag aldrig skulle kunna vara det.

Hade han drömt att jag var det så hade jag inte reagerat dåligt, det är just att det var han själv. Berättade du drömmen om att du var otrogen för din sambo?
    Anonym (Slappna av) skrev 2019-11-27 18:16:28 följande:

Att han inte hör av sig kan bero på många saker. Han kanske tänker att det är konstigt att du inte hör av dig ? Han kan tänka att han kanske har gjort dig sur/ledsen över vad han sa och är rädd när du inte hör av dig. Om man är någorlunda trygg med den man är med så ringer man utan att tänka på att -han/hon har inte hört av sig? Lyft telefon och ring? Han kanske har haft fullt upp på sin lediga dag?

Jag har drömt många gånger att jag har vart otrogen mot min partner och att han har vart otrogen mot mig. Jag har aldrig känt att jag har behövt bekräfta min kärlek till honom efter att jag har drömt det och berättar för honom och jag har aldrig känt att han låste bekräfta mig när jag berättar att jag drömt att han har vart otrogen. För det betyder ingenting .

Hade jag vart du så hade jag ringt honom. Inte pga oro eller att något upplevs konstigt utan bara för att prata med min partner

Jag har hört av mig. Jag svarade på hans sms om drömmen 5 min efter att han skrev det men det står som oläst och att han inte varit online efter det. Vi skriver på whatsapp där man kan se sånt...

Vi ringer aldrig varandra, vi skickar alltid sms så det hade känts konstigt att ringa. Känns som det är nåt man gör om det är akut...kanske en generationsgrej, jag vet inte. Mina kompisar ringer inte heller.

När du eller din partner berättat att ni varit otrogna i era drömmar, hur har ni berättat det då? Hur har ni lagt fram det liksom?
  • Anonym (Anonym)

Jag är gift, vi har varit ett par i tio år. Jag drömmer då och då att jag har sex med andra, 99 % folk jag inte ens känner eller minns att jag sett. Jag skäms inte ett dugg för det utan passar på att njuta av en härlig dröm. Det betyder inte att jag älskar min man mindre, det betyder inte att jag vill vara otrogen eller ens skulle överväga det. Det betyder att min hjärna har saker att processa och ibland kommer det ut som en sexdröm, helt enkelt så.

• Anonym (Anonym)

Och jag skulle aldrig berätta för min man! Vem vill plåga sin partner på det sättet i onödan liksom.

• Anonym (Slappna av)
    Anonym (Milla) skrev 2019-11-27 18:25:43 följande:

Hade han drömt att jag var det så hade jag inte reagerat dåligt, det är just att det var han själv. Berättade du drömmen om att du var otrogen för din sambo?Jag har hört av mig. Jag svarade på hans sms om drömmen 5 min efter att han skrev det men det står som oläst och att han inte varit online efter det. Vi skriver på whatsapp där man kan se sånt...

Vi ringer aldrig varandra, vi skickar alltid sms så det hade känts konstigt att ringa. Känns som det är nåt man gör om det är akut...kanske en generationsgrej, jag vet inte. Mina kompisar ringer inte heller.

När du eller din partner berättat att ni varit otrogna i era drömmar, hur har ni berättat det då? Hur har ni lagt fram det liksom?

Generationsfråga?! Jag är 1 år äldre än dig hahah!!! Visst smsar jag min pojkvän men vi pratar desto mer. Sms är så opersonliga. I början, det första året, så pratade vi konstant då vi var så nykära och allt var liksom pirrigt och så.

Jag har berättat när vi har suttit och ätit frukost och dö har jag bara sagt rakt ut att - jag drömde att du var otrogen- varpå han vara har garvat och sagt -du och dina drömmar- sen har det inte vart nå mer med det.

Men har ni ens träffats? Om ni bara skriver med varan och inte vågar ringa för det är akut? Jag tycker det är konstigt att du inte känner dig bekväm med att ringa han du är inte förhållande med.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Milla) skrev 2019-11-27 17:54:50 följande:

Inte tystnad i två dygn.

Herregud! En dröm är en dröm och hur ska han kunna veta att han måste intyga på att han aldrig skulle vara otrogen bara för att han drömt att han varit?! Vill du att han ska agera på ett specifikt sätt så måste du säga det till honom, han är ingen tankeläsare.

Ärligt så överreagerar du och antingen beror det på en dålig självkänsla eller så är ert förhållande inte bra överlag.
  • Anonym (A)
    Anonym (Emma) skrev 2019-11-27 17:50:58 följande:
    Håller med
  • SupersurasunkSara

Jag drömde häromnatten att jag och mina kollegor var på vårt jobb, det var studiedag och vi skulle lyssna på en föreläsning om George Washington. Min kollegas vuxna dotter, som jag aldrig har träffat, var där också av någon anledning och hon åt upp min kalvdans som jag skulle haft till lunch. Den hade alldeles för mycket hallon i sig så den var alldeles röd. 

Jag har aldrig ätit kalvdans, än mindre gjort någon och jag tror inte man ska ha hallon i
    Med det sagt: Drömmar kan vara jättekonstiga! Vissa bör man inte berätta om för sin partner, vad man drömmer styr man inte riktigt över. 

• Anonym (Konstigt)

Det konstiga är ju att han varit borta i två dagar. Är du inte orolig? Jag hade ringt upp familj eller sjukhus om min pojkvän plötsligt försvann sådär. Är du inte orolig att det faktiskt HÄNT honom något??

• Anonym (Milla)

Han hörde av sig till slut, så tänkte uppdatera... han berättade att han trodde han drömt så pga att han fått en ny tjejkompis som varit lite flirtig och att han känt en lockelse att vara lite småflirtig tillbaka och inte berätta att han har flickvän till henne, för att få bekräftelse. Men sa att han aldrig skulle vara fysiskt otrogen. Men att han drömt att han var otrogen pga det.

Jahapp, det känns ju skit : (

Och jag tycker vissa drömmar bör ifrågasättas. Om vi tex haft barn och han drömt att han slagit barnen så tror jag de flesta hade blivit lite oroliga, och samma med otroheten.

Jag tycker inte det är samma sak att drömma om att ens partner är otrogen, då har man ju inte gjort nåt själv utan det är nog bara oro och dålig självkänsla.

Och jo, självklart har vi träffats, vi träffas varannan helg ungefär.

Svar på tråden Han drömde att han var otrogen :(