Anonym (Slappna av) skrev 2019-11-27 17:31:07 följande:
Alltså det betyder ingenting.
Vi drömmer mycket konstiga saker så om varje dröm skulle betyda något eller leda till något så skulle folk nog vilja sluta drömma.
Och om han skulle planera att vara otrogen eller riskera att bli förförd som därefter leder till otrohet så skulle han ju inte berätta det för dig.
Du kanske ska arbeta lite på självkänslan ? Inget illa menat men om du blir såhär nervös eller illa till mods över en dröm så kanske du ska jobba lite med dig själv
Jag har nog lite dålig självkänsla ja... men jag hade nog inte reagerat om han inte haft betett sig så annorlunda utöver drömmen. Hade han skojat lite om det och skrivit att det är mig han vill ha eller vad knasig dröm eller något sånt så hade jag inte mått så dåligt av det. Men jag vet inte hur jag ska tolka hans beteende och drömmen tillsammans. Vi brukar smsa mkt varje dag och jag vet att han är ledig idag även om han jobbade igår. Känns konstigt att droppa en sån grej och sen bara tystnad.
Jag tror inte han varit otrogen eller har såna planer. Det jag är rädd för att drömmen kan betyda är att han börjar tröttna på mig eller att han är en sådan som skulle kunna vara otrogen om det kom något tillfälle.
Godisbuske skrev 2019-11-27 17:33:34 följande:
Antar att ni är ganska unga. En kille kan vara lite osmidig i ung ålder och han ville säkert göra dig lite svartsjuk bara. Som om att han skulle vara eftertraktad på något twistat vis.
Antagligen så drömde han det inte alls utan ville bara få en reaktion. Eller så drömde han det och tänkte sig inte för. Är ju inget man säger till sin partner direkt, och sedan är kall liksom. Precis som om han vill att du skall pressa fram att han älskar dig till slut och bara vill ha dig osv.
Lite omoget så..
Man kan ju drömma allt möjligt konstigt som inte betyder något egentligen.
Jo vi är unga, han är 21 och jag är 23.
Det vore dumt att försöka göra mig svartsjuk iom att det är helt onödigt. Jag är jättekär i honom och det vet han om :( Nej jag menar det, säger man något sånt så är man väl extra gullig med partnern sedan så den inte blir orolig? Det är kombinationen som känns värst.
Jag vill inte pressa honom till något. Jag är bra på att visa uppskattning och känslor och tycker också han varit det så det här går emot. Och nu börjar jag fundera på och noja över om hans känslor kanske svalnat och jag bara inte märkt det, söker tecken på senaste etc...