• UlleGull41

    Smärta och liten blödning

    Hej! Är 20 år och gravid med mitt första barn, har haft som molande mensvärk i några vexkor nu och var även idag på gynakuten då jag blödde lite, efter blodprov och vaginalt ultraljud så får jag se ett litet embryo med pickande hjärta. Allt såg bra ut och jag får åka hem. Men nu har jag ondare i magen och det har kommit mer klart blod ????. Ska jag oroa mig, är det missfall på gång eller något som kan vara normalt. Har någon annan varit med om detta, utan att ha fått missfall? Gyn har jag ringt igen, de bad mig avvakta. Är enligt app i v 7+2, men gyn läkaren, trodde inte jag var där ännu, utan runt v 6.

  • Svar på tråden Smärta och liten blödning
  • Ebo88

    Jättesvårt att säga :(

    Jag har blött under 3 av 4 graviditeter. Graviditet nummer 3 blev missfall.

    Under alla graviditeter där jag blött har jag vart lite öm och obekväm i magen.

    Den gången jag fick missfallet började jag blöda betydligt mer och dagen då missfallet kom så hade jag jätteont, men annars inte mer ont än vid de två andra graviditeterna.

    Det är nog tyvärr bara att vänta och se. Jag hoppas allt går bra för dig!

    Har du någon ny undersökning inbokad?

  • UlleGull41
    Ebo88 skrev 2019-11-28 07:42:03 följande:

    Jättesvårt att säga :(

    Jag har blött under 3 av 4 graviditeter. Graviditet nummer 3 blev missfall.

    Under alla graviditeter där jag blött har jag vart lite öm och obekväm i magen.

    Den gången jag fick missfallet började jag blöda betydligt mer och dagen då missfallet kom så hade jag jätteont, men annars inte mer ont än vid de två andra graviditeterna.

    Det är nog tyvärr bara att vänta och se. Jag hoppas allt går bra för dig!

    Har du någon ny undersökning inbokad?


    Tack för svar, nä jag har inte det, ska på mitt allra första besök på BVC endast och det är på Måndag.
  • UlleGull41
    UlleGull41 skrev 2019-11-28 07:45:36 följande:

    Tack för svar, nä jag har inte det, ska på mitt allra första besök på BVC endast och det är på Måndag.


    MVC så klart inte BVC ????
  • Ebo88
    UlleGull41 skrev 2019-11-28 07:45:36 följande:

    Tack för svar, nä jag har inte det, ska på mitt allra första besök på BVC endast och det är på Måndag.


    Prata med din bm om att försöka boka in tid för vaginalt ultraljud/ultraljud om runt 2 veckor
  • UlleGull41

    Vad fan är odsen ????, min syster var också gravid, i v 13 och har precis fått missfall, jag blöder inte så mycket lägre, men lite. Ska även jag få det. Så jäkla sjukt ????????

Svar på tråden Smärta och liten blödning