• Anonym (orolig)

    Skrapning, vad kan förväntas? :(

    För två veckor sen idag fick vi reda på jag fått ett MA med våra efterlängtade tvillingar. Skulle varit i V.8 men dom dog i V.6.

    Genomgick en medicinsk abort vilket var ett helvete med blödningar och kramper!

    Nu när blödningarna inte avtog så besökte jag gynmottagningen på deras drop-in idag. Först ville dom inte kolla upp mig då det var vanligt med blödningar och smärta i flera veckor, bara jag inte hade feber.

    Men stod på mig och bad om ett VUL. Där såg man att stor del av grav. var kvar (!!) precis som jag trodde...

    Nu väntar en skrapning nästa torsdag.

    Är grymt nervös, rädd och orolig...

    Ni som gjort skrapning, vad kommer hända? hur kommer jag må? kommer jag att blöda mycket och länge efter? :(

  • Svar på tråden Skrapning, vad kan förväntas? :(
  • Anonym (Tjej)

    Har du blivit opererad innan? Det var ett väldigt enkelt ingrepp. Jag blev sövd som vid en vanlig op och vaknade sedan upp med en stor binda i trosorna och fick fika. Blödde som en mens fast några dagar längre, inga smärtor eller så.

    Beklagar förlusten av tvillingarna :/ Själva fysiska ingreppet är ingenting jämfört med hur den känslan måste vara. Du behöver inte oroa dig för det <3

  • Anonym (orolig)
    Anonym (Tjej) skrev 2019-11-28 13:54:41 följande:

    Har du blivit opererad innan? Det var ett väldigt enkelt ingrepp. Jag blev sövd som vid en vanlig op och vaknade sedan upp med en stor binda i trosorna och fick fika. Blödde som en mens fast några dagar längre, inga smärtor eller så.

    Beklagar förlusten av tvillingarna :/ Själva fysiska ingreppet är ingenting jämfört med hur den känslan måste vara. Du behöver inte oroa dig för det <3


    nej aldrig blivit sövd förut, bara bedövad :(

    okej. jag är rädd för komplikationer och smärta mest tror jag...

    Tack! <3 ja jag hoppades tabletterna skulle avsluta graviditeten så jag kunde gå vidare och sörja, men nu känns allt bara så långdraget och psykiskt mår jag väldigt dåligt :(
  • Orkide

    Beklagar verkligen!! Jag gjorde en skrapning för några år sedan. Jag var jätterädd för sövningen men jag sa att jag var orolig till personalen och de var jättemysiga. Jag sa lite nervöst att det var synd att de inte skulle sätta in en bebis istället för att ta ut resterna. Då sa de lite gulligt att de ska städa så att en ny bebis kan flytta in.

    Sövningen gick bra man räknade ner från 10 och somnade. Sen vaknade man upp utan att förstå att man en somnat. Inge smärta ingenting. Lite konstig i kroppen en timme kanske. Då fick man lite fika och sen kunde man åka hem.

    Lycka till <3

  • Anonym (orolig)
    Orkide skrev 2019-11-28 14:51:00 följande:

    Beklagar verkligen!! Jag gjorde en skrapning för några år sedan. Jag var jätterädd för sövningen men jag sa att jag var orolig till personalen och de var jättemysiga. Jag sa lite nervöst att det var synd att de inte skulle sätta in en bebis istället för att ta ut resterna. Då sa de lite gulligt att de ska städa så att en ny bebis kan flytta in.

    Sövningen gick bra man räknade ner från 10 och somnade. Sen vaknade man upp utan att förstå att man en somnat. Inge smärta ingenting. Lite konstig i kroppen en timme kanske. Då fick man lite fika och sen kunde man åka hem.

    Lycka till <3


    Vad fint sagt av dom!

    Usch jag oroar mig för tiden efter.. blöder man mycket och länge ? :/

    har blödit i 2 veckor nu så vill bara sluta NU och lämna det bakom mig och börja försöka till plus igen :(

    tack för omtanken <3
  • Pope Joan II
    Anonym (orolig) skrev 2019-11-28 16:46:32 följande:
    Vad fint sagt av dom!

    Usch jag oroar mig för tiden efter.. blöder man mycket och länge ? :/

    har blödit i 2 veckor nu så vill bara sluta NU och lämna det bakom mig och börja försöka till plus igen :(

    tack för omtanken <3
    När jag fick ett kvarhållet missfall, som dessutom var i samma vecka som du är men med ett foster som levt betydligt längre än ditt gjorde, så startade blödningen till slut av sig självt. Tyvärr blödde jag väldigt, väldigt mycket utan att själva fostret kom ut så till sist gjordes en skrapning. Jag hade inga smärtor efteråt och blödningen var väldigt liten och varade bara någon dag. 
  • prematur mor

    Min första grav slutade i Ma i v 11. Grav. Avstannat i v 6-7. Blev inlagd på morgonen. Fick lugnande och smärtstillande tabletter. Sen sövdes jag. Vaknade upp, med molvärk som avtog under dagen. Blödde 3-4 dagar efteråt som en mens. Beklagar din förlust. Prata med vårdpersonalen om din oro, de kan hjälpa och stötta. Sen om du har möjlighet så ha någon med dig på Torsdag.

  • Anonym (orolig)
    prematur mor skrev 2019-11-29 12:59:58 följande:

    Min första grav slutade i Ma i v 11. Grav. Avstannat i v 6-7. Blev inlagd på morgonen. Fick lugnande och smärtstillande tabletter. Sen sövdes jag. Vaknade upp, med molvärk som avtog under dagen. Blödde 3-4 dagar efteråt som en mens. Beklagar din förlust. Prata med vårdpersonalen om din oro, de kan hjälpa och stötta. Sen om du har möjlighet så ha någon med dig på Torsdag.


    Det låter ändå lugnt. Jag hoppas på att inte blöda så mycket efteråt för just nu blöder jag hela tiden och har sån molvärk :(
  • Orkide
    Anonym (orolig) skrev 2019-11-28 16:46:32 följande:

    Vad fint sagt av dom!

    Usch jag oroar mig för tiden efter.. blöder man mycket och länge ? :/

    har blödit i 2 veckor nu så vill bara sluta NU och lämna det bakom mig och börja försöka till plus igen :(

    tack för omtanken <3


    Jag blödde som en mens knappt det. 14 dagar efter skrapningen fick jag tillbaka ägglossningen.

    Det kommer gå bra.
  • Anonym (orolig)
    Orkide skrev 2019-11-29 21:37:32 följande:

    Jag blödde som en mens knappt det. 14 dagar efter skrapningen fick jag tillbaka ägglossningen.

    Det kommer gå bra.


    Okej, nån vecka då eller? Tänker jag har ju ändå blödit några veckor nu så skrapningen borde ju ta bort det nu? Hoppas iaf om inte annat!
  • Orkide
    Anonym (orolig) skrev 2019-11-29 23:19:55 följande:

    Okej, nån vecka då eller? Tänker jag har ju ändå blödit några veckor nu så skrapningen borde ju ta bort det nu? Hoppas iaf om inte annat!


    Nu har du blödit eftersom du fortfarande har rester. Efter skrapningen är det det tomt där inne så då blöder man bara nån dag.
  • Anonym (orolig)
    Orkide skrev 2019-11-30 07:47:57 följande:

    Nu har du blödit eftersom du fortfarande har rester. Efter skrapningen är det det tomt där inne så då blöder man bara nån dag.


    Ja precis. Hoppas verkligen på det, skulle vara så skönt att få ett avslut på detta nu
Svar på tråden Skrapning, vad kan förväntas? :(