• amanh11

    Hälsar era föräldrar på er?

    Jag är i 25 års ålder. Mina föräldrar hälsar på mig en gång om året, endast när jag fyller år. Samma med mitt syskon och morföräldrar. Vi bor inte ens en mil ifrån varandra och jag hälsar på hos alla dom, men har slutat hälsa på lika ofta eftersom de aldrig kommer och hälsar på hos mig.

    Jag känner mig ganska besviken över detta, då de hälsar på mitt syskon mycket oftare, även när h*n bodde flera mil ifrån tidigare.

    Vet inte var jag vill komma med detta, men vill inte prata med dom om detta, då dom bara kommer hälsa på mig oftare för att jag påpekat det.

    Vad anser ni om det här? Är singel, bor själv också.

  • Svar på tråden Hälsar era föräldrar på er?
  • Ms H

    Ja, jag hör av mig till min förälder och kollar när det funkar att träffas.

  • Anonym (Emma)

    Nej, mina föräldrar var bara hos mig när de hjälpte mig flytta in i somras (och inget i lägenheten innan det, där jag inte behövde hjälp). Det är rimligt att jag kommer till dem i stället, de är tre där (med mitt syskon) och jag är en. Så behöver jag inte fixa i hemmet inför deras besök heller.
    Men om du vill att de hälsar på så är det väl bara att bjuda hem dem? Är det kanske så dina syskon gör?

  • amanh11

    Jag har sagt åt de flera gånger att de får komma till mig, mina föräldrar är dessutom skilda, så de hälsar inte ens på tillsammans. Mitt syskon bjuder inte in dom, utan de ringer och frågar om de får komma. Vilket de aldrig gör till mig.

  • Barbro45
    amanh11 skrev 2019-11-28 23:53:55 följande:

    Jag har sagt åt de flera gånger att de får komma till mig, mina föräldrar är dessutom skilda, så de hälsar inte ens på tillsammans. Mitt syskon bjuder inte in dom, utan de ringer och frågar om de får komma. Vilket de aldrig gör till mig.


    Lite märkligt beteende från deras sida. Orsaken kan man bara spekulera om. Enklast är att fråga nästa gång du är på besök. Berätta hur du känner, att du blir ledsen och besviken att de så sällan spontant besöker dig.Berätta hur du känner, fråga om det är något du kan göra för att de ska vilja komma till dig lika som till ditt syskon. 
Svar på tråden Hälsar era föräldrar på er?