• Dissonans

    Hur mycket ska jag finnas där?

    Vi separerade för några månader sen men det känns inte som vi har separerat. Vi hörs och träffas nästan varje dag och pratar om praktiska detaljer med barnen i fokus och det är visserligen fantastiskt för barnens skull. De ska kunna känna att vi vuxna har en avslappnad konfliktfri relation och det har vi.


    Men jag det känns som jag ställer upp för mycket och jag tillåter det eftersom jag fortfarande älskar henne. Nu när julen kommer vill hon att det ska vara så ?normalt och vanligt? som möjligt för barnen och det är visserligen en fin tanke men vi är ju inte ?som vanligt? längre eller hur? Och vi har inte haft närhet eller sex på flera månader pga stora förändringar och omständigheter och det värker i mig varje gång hon går förbi mig och jag känner hennes doft. Jag vill naturligtvis också att det ska vara som vanligt men mitt ?som vanligt? är annorlunda än hennes ?som vanligt?. Jag vill att sex ska ingå i ?som vanligt?


    Men hon mår inte så bra och genomgår en tuff period där hon känner att hon vill inte ha ett förhållande och hon kan inte ge någonting i en relation.



    Jag saknar vår lilla familj vilket resulterar i att jag fortfarande gör saker som jag gjorde när vi var tillsammans. Jag hämtar, handlar, diskar, lagar, bygger, lyfter, gräver, betalar, skjutsar och ställer upp och finns där för henne och barnen i många olika situationer. Varför? Därför att jag tror och hoppas att hon kommer sakna mig.
    Men hur långt ska jag ställa upp? Jag vill gå vidare men det känns omöjligt när vi träffas hela tiden och jag tycker om att se henne varje dag men det är så tröttsamt att tycka om någon som inte tycker om tillbaka.


    Ber om ursäkt att ni får ganska lite info runt hela situationen. Jag vill bara veta vad ni tycker så här långt?


    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Hur mycket ska jag finnas där?
  • Anonym (.)

    Är det en uttalad separation på prov, hur länge i så fall? Eller är det definitivt (har hon lämnat dig?)?

    Om det är definitivt så tycker jag att du ska backa undan och minimera kontakten, jag tror att du bara kommer att må sämre annars.

    Hennes mående är hennes ansvar och har hon valt att lämna så har hon valt bort dig. Försök att acceptera det även om det är svårt.

    Ett tips är skilsmässa.se där det finns många som är i din situation.

  • Akira Öken

    Att du finns där för barnen är väl en självklarhet? Likaså att du tar ekonomiskt ansvar för dem. Om du vill att hon ska sakna dej och er relation får du nog se till att det finns något att sakna.


  • Fjäril kär

    Du ställer upp för henne och gör allt precis som när ni var ihop - exakt vad finns det då att sakna?

    Du behöver nog backa undan lite och ge er båda chans att andas och reflektera.

  • Drottningen1970

    Varför skulle hon sakna dig när du redan finns där hela tiden och curlat och ställer upp?

    Jättebra att kunna ha en bra relation och saker omkring barnen ska man ALLTID ställa upp på, men nu låter det som om du utplånar dig själv och inte har nån chans att gå vidare i livet.

    Och som sagt, om du vill att hon ska sakna dig så måste hon också få anledning att sakna dig.

  • Anonym (Andreas)

    Att curla henne och göra allt för henne är bästa sättet att få henne att tröttna. Du kväver henne och dödar känslor.

  • Dissonans

    Stort tack till alla er som svarat!
    Ni har prickat in svar som jag sagt till mig själv flera gånger och som mina vänner redan påpekat. Tack för det. Nu är det dags att se framåt. Glad

  • Dissonans

    Stort tack till alla er som svarat!
    Ni har prickat in svar som jag sagt till mig själv flera gånger och som mina vänner redan påpekat. Tack för det. Nu är det dags att se framåt. Glad

Svar på tråden Hur mycket ska jag finnas där?