• Anonym (Olustig)

Olustig känsla! Fler än mig?!

Jobbar som mötesbokare trots gedigen lång universitetsutbildning och är mer i mogen ålder.

Märkt att kollegor med större ansvar ser ner på min roll. Som att man är ointelligent osv.

Är en person som inte vill ha deras ansvar då stor press trots att även det gäller mig.

Har ni känt av att folk ser ner på er med? Ni med hög utbildning trots "ointelligent" ansvar...

• Svar på tråden Olustig känsla! Fler än mig?!
  • Anonym (Olustig)

Puff

• Anonym (Anonym)

Självklart. Folk bryr sig sällan om vad som finns i ditt huvud, dvs tillgångar som inte syns. Det de ser är ju faktiskt något helt annat...

• Anonym (Uzk)

Huvudsaken är vad du vill och känner.

När jag säger att jag jobbar på sjukhus så tar alla för givet att jag är sjuksköterska, när jag säger att jag är undersköterska så är det bara ?jaha...? lite bittert och nedvärderande.

Jag bryr mig inte. Jag är betydligt mer kompetent än de flesta med flera års utbildning. Kan mer än många läkare också men har inte råd att utbilda mig.

Du påverkas nog för mycket av vad folk tycker. Jobba med den biten istället.

• Anonym (Olustig)
    Anonym (Uzk) skrev 2019-11-29 18:09:40 följande:

När jag säger att jag jobbar på sjukhus så tar alla för givet att jag är sjuksköterska, när jag säger att jag är undersköterska så är det bara ?jaha...? lite bittert och nedvärderande.

Jag bryr mig inte. Jag är betydligt mer kompetent än de flesta med flera års utbildning. Kan mer än många läkare också men har inte råd att utbilda mig.

Ja så är det. Självförtroendet, Jobbar man med Jurister dessutom är de lite mer än andra dessutom...
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Uzk) skrev 2019-11-29 18:09:40 följande: