• Anonym (Olustig)

Olustig känsla! Fler än mig?!

Jobbar som mötesbokare trots gedigen lång universitetsutbildning och är mer i mogen ålder.

Märkt att kollegor med större ansvar ser ner på min roll. Som att man är ointelligent osv.

Är en person som inte vill ha deras ansvar då stor press trots att även det gäller mig.

Har ni känt av att folk ser ner på er med? Ni med hög utbildning trots "ointelligent" ansvar...

• Svar på tråden Olustig känsla! Fler än mig?!
  • Anonym (Olustig)

Puff

• Anonym (Anonym)

Självklart. Folk bryr sig sällan om vad som finns i ditt huvud, dvs tillgångar som inte syns. Det de ser är ju faktiskt något helt annat...

• Anonym (Uzk)

Huvudsaken är vad du vill och känner.

När jag säger att jag jobbar på sjukhus så tar alla för givet att jag är sjuksköterska, när jag säger att jag är undersköterska så är det bara ?jaha...? lite bittert och nedvärderande.

Jag bryr mig inte. Jag är betydligt mer kompetent än de flesta med flera års utbildning. Kan mer än många läkare också men har inte råd att utbilda mig.

Du påverkas nog för mycket av vad folk tycker. Jobba med den biten istället.

• Anonym (Olustig)
    Anonym (Uzk) skrev 2019-11-29 18:09:40 följande:

När jag säger att jag jobbar på sjukhus så tar alla för givet att jag är sjuksköterska, när jag säger att jag är undersköterska så är det bara ?jaha...? lite bittert och nedvärderande.

Jag bryr mig inte. Jag är betydligt mer kompetent än de flesta med flera års utbildning. Kan mer än många läkare också men har inte råd att utbilda mig.

Ja så är det. Självförtroendet, Jobbar man med Jurister dessutom är de lite mer än andra dessutom...
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Uzk) skrev 2019-11-29 18:09:40 följande:

Många usk gör ett underbart jobb och de behövs definitivt, men jag tror att det har med utbildningsnivå att göra. Usk blir du ju redan efter fullgjort gymnasium på omvårdslinjen (eller vad det heter), det är inte mycket att komma med tyvärr. Sedan kan man tycka att antal år inom branschen ska tas hänsyn till men alla ser det inte så.
  • Anonym (Olustig)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-11-29 18:17:27 följande:

Många usk gör ett underbart jobb och de behövs definitivt, men jag tror att det har med utbildningsnivå att göra. Usk blir du ju redan efter fullgjort gymnasium på omvårdslinjen (eller vad det heter), det är inte mycket att komma med tyvärr. Sedan kan man tycka att antal år inom branschen ska tas hänsyn till men alla ser det inte så.

Mötesbokare som vuxen tror många har diagnoser osv dock inte jag och de mogna äldre tidigare kollegor jag jobbat med har alla varit fullt normala, vi kvinnor.

Nu sitter jag själv som det det vilket gör att andra rannsakar mig.
  • Anonym (Uzk)
    Anonym (Olustig) skrev 2019-11-29 18:15:53 följande:

Ja så är det. Självförtroendet, Jobbar man med Jurister dessutom är de lite mer än andra dessutom...

Sätt dig rak i ryggen nästa gång du jobbar och gör ett jäkla fint jobb. Utan dig hade de fått sitta och boka själv. Hade de tyckt mindre om sig själva då tro?!
  • Anonym (Uzk)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-11-29 18:17:27 följande:

Finns många usk som inte är kompetenta alls. Precis som i alla andra yrken. Det viktigaste för svenska folket verkar vara hur stor studieskuld man har typ..
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Uzk) skrev 2019-11-29 18:29:20 följande:
    Finns många usk som inte är kompetenta alls. Precis som i alla andra yrken. Det viktigaste för svenska folket verkar vara hur stor studieskuld man har typ..
    Jo men då kommer vi in på ett extremt brett område där man kan säga samma sak om alla yrken, att det finns både kompetenta och rena stolpskott.

Men det stämmer så klart att folk med mer utbildning generellt skattas högre. Inte inom mitt yrke tyvärr men ja, generellt.
Svar på tråden Olustig känsla! Fler än mig?!