• Fri 29 Nov 2019 16:43
    591 visningar
    7 svar
    7
    591

    Blomma vid framträdande?

    Min 7 åring ska uppträda i en dansshow, ska jag ta med en liten blomma och lämna bakom scenen?

    Hur gör man?

  • Svar på tråden Blomma vid framträdande?
  • Magica­l
    Fri 29 Nov 2019 16:44
    #1
    Fosse skrev 2019-11-29 16:43:23 följande:

    Min 7 åring ska uppträda i en dansshow, ska jag ta med en liten blomma och lämna bakom scenen?

    Hur gör man?


    Det är nog bäst du frågar arrangören för det kan vara olika hur de gör. 
  • Fri 29 Nov 2019 20:07
    #2

    Blommor delas ut uppe på scen efter föreställningen

  • Barbro­45
    Fri 29 Nov 2019 21:21
    #3

    Kommer blommor att lämnas till alla barn? Om inte, fundera på om det är lämpligt att lämna bara till ett av barnen i samband med föreställningen.

  • Sat 30 Nov 2019 00:24
    #4
    Barbro45 skrev 2019-11-29 21:21:50 följande:

    Kommer blommor att lämnas till alla barn? Om inte, fundera på om det är lämpligt att lämna bara till ett av barnen i samband med föreställningen.


    Om föräldrar ger sitt barn en blomma är upp till var och en, varför ska alla barn ha?
  • Barbro­45
    Sat 30 Nov 2019 08:01
    #5
    Giftskåneman skrev 2019-11-30 00:24:24 följande:
    Om föräldrar ger sitt barn en blomma är upp till var och en, varför ska alla barn ha?
    Ja visst är det upp till var och en att avgöra det. Men som vuxna har vi förmåga att tänka ett steg längre. Vad är de tänkbara konsekvenserna för mitt barn, för gruppen, för kompisrelationer beroende på hur jag hanterar en situation.
  • Sat 30 Nov 2019 11:47
    #6
    Barbro45 skrev 2019-11-30 08:01:40 följande:

    Ja visst är det upp till var och en att avgöra det. Men som vuxna har vi förmåga att tänka ett steg längre. Vad är de tänkbara konsekvenserna för mitt barn, för gruppen, för kompisrelationer beroende på hur jag hanterar en situation.


    Låt oss säga det är tio barn i gruppen, hälften får blommor av föräldrarna, då är där nån snäll förälder som köper till alla barn, de får fem barn en blomma var, och fem får två var. Om Elsas mamma köper till alla gruppen kommer Elsa fråga varför de andra ska ha blommor av dem, när Elsa inte får från nån annan, barn reagerar på orättvisa även på det hållet.

    För övrigt är det där med blommor vid premiärer nåt huvudlöst dumt, vem kan innan veta hur pjäs och skådespelare varit, och om de är värda en blomma, menar inte barnteater nu.
  • Sun 1 Dec 2019 17:11
    #7

    Kanske kan man köpa hem en liten blomma, som väntar hemma om utifall att? Skulle "alla andra" få blommor kan man ju förklara att du var rädd att den skulle frysa på hemvägen och därför är kvar hemma. 

Svar på tråden Blomma vid framträdande?