• Fri 29 Nov 2019 17:55
    895 visningar
    7 svar
    7
    895

    Försöka bli gravid efter missfall med allt det hör till!!!!

    Hej. 

    Jag och min man fick missfall i mitten på oktober och vi var då i vecka 11. Det var under ett ultraljud i samband med nipttestet vi fick se att hjärtat inte slog längre.Vi hade sett hjärtat slå bara 4 dagar tidigare. Det kom som en chock!!!

    Nu ska vi försöka bli gravida igen, Jag är orolig och nervös för så mycket. Behöva gå igenom veckor av oro igen, dåligt mående etc utan att veta om det går vägen den gången. Hur mådde ni psykiskt under er graviditet efter ett missfall?

    Det enda jag vill är att plussa igen. Jag har ägglossning imorgon 30/11. Min man är bortrest men fick till det 27+28 /11. Finns det chans att det tar sig? 
    Hur lång tid tog det för er efter missfall att gravida igen?

    En annan jobbig känsla jag känner (som jag inte vill känna) är en sån stress, för två av mina närmsta vänner var gravida samtidigt, och jag känner mig arg att de får uppleva detta tillsammans men inte jag. Jag känner en skam över att jag inte längre är gravid. Känner även att de försöker tippa på tå runt deras graviditet vilket bara gör det ännu jobbigare. Har ni varit i liknande situation?

    Skulle vara så tacksam för att höra andra i liknande situation. 

  • Svar på tråden Försöka bli gravid efter missfall med allt det hör till!!!!
  • Anonym (Li)
    Fri 29 Nov 2019 18:08
    #1

    Fick missfall v 5. Gravid igen 8 mån senare. Missed abortion v 16. Gravid igen efter 3 mån.

    Nu är jag i v 20 och mår faktiskt rätt dåligt. Det var ångest ända fram till jag började känna bäbisen. Nu har jag dessutom en del rosa flytningar som igen vet vad de beror på. Kort sagt, längtar till förlossningen...

  • Anonym (Akomm­er)
    Fri 29 Nov 2019 19:00
    #2

    @anynom (Li) kom missfallen i rad, direkt efter varandra?

  • Anonym (Li)
    Fri 29 Nov 2019 19:02
    #3
    Anonym (Akommer) skrev 2019-11-29 19:00:27 följande:

    @anynom (Li) kom missfallen i rad, direkt efter varandra?


    Ja, precis. Det första juni 2018 och det andra april 2019.
  • Fri 29 Nov 2019 19:25
    #4

    Åh känner igen allt du säger... Fick själv missfall 2 månader sen. Får mens imoron, o känner den komma nu. Är så ledsen och förstörd. Vill inte mera kämpa på med detta o gång på gång bli besviken. Min kompis blev självklart av misstag gravid, och fick veta det en vecka sen. Man känner sig elak som är avundsjuk men vad kan man? Besviken på sin egen kropp som bara sviker en.

    Och ja de kan ju ta sig före ägglossningen också, o nån dag efter.

    Kämpa på till dig, hoppas det tar sig snabbt för dig :) . Själv känner jag mig alldeles slutkörd haha.

  • Fri 29 Nov 2019 19:39
    #5

    Känner igen mig i det du säger. Blev oplanerat gravid i december förra året. Vi hade då haft sex endast en gång kring äl, och jag blev gravid. Blev dock missfall i vecka 6. Hann bli så glada så vi blev lite knäckta.

    Vi har kämpat på sen dess, snart uppe i 1 års försök och det går segt trots att vi prickar in rätt var månad.

    Längtar så efter ett plus igen, och varje gång mensen kommer blir jag så ledsen och vill bara lägga ner allt. Sen går det några dagar, man samlar sig, och ger sig på det igen!

    Vet dock att jag kommer vara fullkomligt livrädd att genomgå det igen, kommer vara orolig för mf hela tiden. Men det är ju värt det i slutändan! :)

  • Fri 29 Nov 2019 20:50
    #6

    Hej! Hoppar in här. Fick missfall 27/10... hade äl 17/11 hade hoppats på plus den här månaden men känner att mensen är på väg..... känns som att jag aldrig kommer att få barn =(

  • Fri 29 Nov 2019 21:45
    #7

    Känner med dig! Det är verkligen inte lätt, inte någonstans.

    Fick ett missfall i juli. Det hade förvisso bara gått någon vecka, men så himla snabbt en ändå hade byggt upp drömmar och förväntningar om framtiden. Trodde verkligen att min värld skulle rasa under några veckor.

    Månaderna efter blev så mycket mer fokus att just bli gravid igen och ?pricka rätt?. Tyckte det var rätt jobbigt att leva för att bli gravid. Drog mig för att planera in ett glas vin vid BIM eller att dricka för mycket kaffe. Jäkligt påfrestande!

    Blev gravid i september igen! Yes! Tänkte att det inte kunde hända igen och när jag hade passerat 5+3 kändes det som en seger. När jag sedan var på ett vul kunde inget hjärta hittas och fick konstaterat veckan därpå i vecka 7+5 ett MA. Så besviken och så lurad. Inte ett enda tecken. Också väldigt rädd har jag varit, att det ska vara något fel på mig.

    Jag är glad att jag hade berättat för alla mina vänner och min familj. Jag behövde verkligen dem som stöd dessa veckor.

    Nu fem veckor senare hoppas jag på minus på stickorna. Surrealistiskt, då man brukar hoppas på det motsatta.

    Känner mig nu lite mer hoppfull igen. Nu måste det bara gå vägen!

    Hoppas detsamma för dig <3

Svar på tråden Försöka bli gravid efter missfall med allt det hör till!!!!