• JodiBabe

    Molande diffus "mensvärk" kommer och går

    Hej,
    Har sen ett par dygn fått molande "mensvärk" som kommer och går. Ofta, kanske tom enbart när jag vilar/sover. Värken följer inget mönster direkt och är diffus, men helt klart lik en mensvärk som ibland tilltar lite.

    Ofta kan den dock försvinna när jag går och kissar.(?)

    Är detta förvärkar? Utplåning av livmodertapp?

    Är I v40+1

  • Svar på tråden Molande diffus "mensvärk" kommer och går
  • JodiBabe

    Imorse läckte ena bröstet också. Kanske är nåt på gång?

    Men bebisen har varit väldigt stilla.

    Hm, ingen som har nån liknande erfarenhet med molvärk etc?

  • palten92

    Hej!

    Jag upplever liknande saker. Är i vecka 37+3. Molvärk som definitivt är som värst på natten och bröst som plötsligt börjat läcka + en hård ond knöl i högra bröstet. Molvärken har jag bortförklarat med att jag har en sätesbebis som försöker fixera rumpan, tänker att det inte vore så konstigt om det spänner och gör ont på grund av det.

    Det är väl inte otroligt att det är tecken på att förlossningen ligger inom en snar framtid för dig med tanke på hur långt gången du är? :)

  • JodiBabe
    palten92 skrev 2019-12-01 10:19:35 följande:

    Hej!

    Jag upplever liknande saker. Är i vecka 37+3. Molvärk som definitivt är som värst på natten och bröst som plötsligt börjat läcka + en hård ond knöl i högra bröstet. Molvärken har jag bortförklarat med att jag har en sätesbebis som försöker fixera rumpan, tänker att det inte vore så konstigt om det spänner och gör ont på grund av det.

    Det är väl inte otroligt att det är tecken på att förlossningen ligger inom en snar framtid för dig med tanke på hur långt gången du är? :)


    Åh, skönt att höra att man inte är ensam!

    Jag hopppas du har rätt - att det är dags snart för mig! Blir tokig snart. Mer labil i humöret och är bisarrt svullen i kroppen, har jätteont i händerna.

    Kanske är det dags för dig med, du räknas ju som fullgången? Knölen i bröstet kanske är en svullen körtel bara.
Svar på tråden Molande diffus "mensvärk" kommer och går