• Fri 29 Nov 2019 19:53
    187 visningar
    1 svar
    1
    187

    Sammandragningar v.16

    Hej ????

    Fick idag reda på orsaken till mina smärtor, sammandragningar.

    Fick svaret att jag inte ska göra ett sånt tungt jobb som jag gör och blev därför sjukskriven.

    Förstod att jag förr eller senare skulle bli det då jobbet i sig är ganska tung och gravida har inte det speciellt anpassat hos oss heller.

    Men är sängliggande tills dom värsta värkarna har gått över men jag vet verkligen inte hur jag ska slappna av! Finns så mycket saker jag vill göra och fixa, speciellt såhär innan jul.

    Men tips för hur jag slappnar av?

  • Svar på tråden Sammandragningar v.16
  • Fri 29 Nov 2019 20:06
    #1

    Det är bara att lyssna på kroppen och ta det lugnt tills det värsta är över. Därefter bör du ändå vara försiktig och verkligen ta hänsyn till din kropp.

    Du kanske helt enkelt inte ska dammsuga utan överlåta det till din partner. Att bra uppe och småpyssla är en sak men att överanstränga sig är en annan sak.

    Jag har vart mer eller mindre sängliggandes i 19 veckor pga risk för förtidsbörd. Jag födde vår första son i v.25 2017 delvis pga sammandragningar samt en svagare tapp. Kroppen klarade inte av sammandragningarna.

    Det är svårt att inte kunna göra saker man är van vid och vara begränsad men det är värt det i långa loppet. Ladda med bra serier, filmer, böcker.. pyssel... kanske kan du passa på att baka sen när det värsta är över?

Svar på tråden Sammandragningar v.16