• nyfikenkvinna

    Någon över 35 och vill bli gravid igen?

    Är 36 år och vill bli gravid igen. Min dotter är snart 15 månader, och jag vill så gärna att hon ska få en liten syster eller bror. Vill helst hinna med att få tre barn innan 40. Någon som är över 35 och vill bli gravid igen? Följas åt här?

  • Svar på tråden Någon över 35 och vill bli gravid igen?
  • Anonym (Lilla M)

    Hej, jag följs gärna åt :) Jag är 39 år. Har försökt i tre månader men inget har hänt hittills. Nu måste jag tyvärr ta en medicin i 14 dagar som man inte får bli gravid med så jag missar denna månad men hoppas på december :) Är det nu du ska börja försöka?

  • Anonym (Lilla M)

    Åh du hann skriva mer innan jag hann :) Tråkigt med mensen men hoppas på plus till oss båda i december :)

  • nyfikenkvinna
    Anonym (Lilla M) skrev 2019-11-29 22:41:25 följande:

    Hej, jag följs gärna åt :) Jag är 39 år. Har försökt i tre månader men inget har hänt hittills. Nu måste jag tyvärr ta en medicin i 14 dagar som man inte får bli gravid med så jag missar denna månad men hoppas på december :) Är det nu du ska börja försöka?


    försöker ni med ert första eller? 

    ja, det är nu vi verkligen försöker.  Det är snart julledighet också och skönt att få koppla av från jobbet psykiskt. Tror att stress gör mig svårare att bli gravid. Vet ej om det verkligen stämmer med att man är mest fertil under en viss period under året, och min dotter blev till just under december så jag hoppas att jag lyckas bli gravid i nästa månad. 
  • nyfikenkvinna
    Anonym (Lilla M) skrev 2019-11-29 22:42:23 följande:

    Åh du hann skriva mer innan jag hann :) Tråkigt med mensen men hoppas på plus till oss båda i december :)


    Ja, verkligen en tråkig känsla när mensen kom. Den känslan kommer man ihåg från   förra graviditet. där tog det upp till ett år innan jag blev gravid Glad
  • Anonym (Anonym)

    Jag var 37 när jag fick min första. Vi ska försöka nu igen och om det lyckas kommer jag vara runt 40 med nr 2. Min cykel är jättekonstig denna månad så istället för ÄL som jag borde ha nu kanske jag får mens inom ett par dagar istället =/

  • Anonym (Lilla M)
    nyfikenkvinna skrev 2019-11-29 22:53:22 följande:

    försöker ni med ert första eller? 

    ja, det är nu vi verkligen försöker.  Det är snart julledighet också och skönt att få koppla av från jobbet psykiskt. Tror att stress gör mig svårare att bli gravid. Vet ej om det verkligen stämmer med att man är mest fertil under en viss period under året, och min dotter blev till just under december så jag hoppas att jag lyckas bli gravid i nästa månad. 


    Det är vårt första gemensamma :) Jag har ett barn sen innan, han har inga.

    Jag har också haft en period av mycket stress och vet ju också att det försvårar (jag jobbar med att lära ut stresshantering och dess negativa konsekvenser men lyckas ändå inte applicera det helt på mig själv, haha) så ska försöka slappna av i jul. Har bokat en lugn kärleksweekend med mannen utan barn just vid ägglossning så hoppas hoppas :)

    Vad spännande om man är mer fertil vissa delar av året!! :D Mitt barn blev också till under vintern så det låter ju lovande :D
  • Anonym (Lilla M)
    nyfikenkvinna skrev 2019-11-29 22:57:04 följande:

    Ja, verkligen en tråkig känsla när mensen kom. Den känslan kommer man ihåg från   förra graviditet. där tog det upp till ett år innan jag blev gravid 


    Mitt förra var ett oops trots preventivmedel så jag har ingen aning om det är svårt eller lätt för mig om vi faktiskt försöker, men det har gått 3 mån redan så jättelätt är det i alla fall inte, men jag försöker att inte ha så stora förväntningar på att det ska gå fort med tanke på min ålder. Jag har regelbunden mens och ägglossning (tempar med NC) så det känns bra iaf :)
  • Anonym (Lilla M)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-11-29 23:01:56 följande:

    Jag var 37 när jag fick min första. Vi ska försöka nu igen och om det lyckas kommer jag vara runt 40 med nr 2. Min cykel är jättekonstig denna månad så istället för ÄL som jag borde ha nu kanske jag får mens inom ett par dagar istället =/


    Jobbigt när cykeln strular till sig! Men kan det inte vara ägglossnings-blödningar du har? Jag får såna ibland.

    Vi är nog ganska lika i ålder tror jag, jag är 39 och om det tar sig snart så kommer jag vara 40 när bebisen föds :) var 35 när jag blev gravid med mitt andra barn.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Lilla M) skrev 2019-11-30 10:22:37 följande:
    Jobbigt när cykeln strular till sig! Men kan det inte vara ägglossnings-blödningar du har? Jag får såna ibland.

    Vi är nog ganska lika i ålder tror jag, jag är 39 och om det tar sig snart så kommer jag vara 40 när bebisen föds :) var 35 när jag blev gravid med mitt andra barn.
    Jag kan hoppas att du har rätt! Jag tror jag hade det en gång nyligen men jag är inte van att ha det så jag vet inte :s Det har inte kommit mer än rosa flytningar än (igår) så jag hoppas fortfarande att vi var i rätt tid och att magkänslorna beror på graviditet :) Jag förlitade mig på ÄL-stickor istället för att räkna dagar och alla har varit negativa! Samtidigt som jag vet kvinnor som haft ÄL trots det och blivit gravida. Så vi får se ;)

    Jaa med lite tur så får vi ungefär samtidigt då kanske ;) Vi får uppdatera i tråden om det tar sig!
Svar på tråden Någon över 35 och vill bli gravid igen?