• Anonym (Tick tack)

    Sexbrist i äktenskap

    Jag är strax under 40, gift och har 3 barn (10-15 år). Jag tror att vi hamnat i den klassiska "sexlösaperioden" i vårt äktenskap och vet inte hur jag ska göra för att vi ska komma vidare.

    Min fru och jag har ett sexliv som går i perioder. Jag är ofta tänd och vill ha sex med henne medan hon ibland är väldigt avvisande (trött som hon säger, inte läge, inte på humör etc.) och andra gånger är väldigt kåt (som när vi tittat på porrfilm) och gillar, som jag, lite hårdare tag. Vi har sex ca 1 ggr per månad, max. Jag fattar ju att jag inte tänder henne lika mycket som hon tänder mig och det är jag ok med för man har ju olika lust och begär givetvis. Jag tycker hon är otroligt sexig och jag vill ta på henne ofta och ha sex med henne eftersom mitt sexbehov är klart större än hennes. Däremot tar hon aldrig på mig och tar aldrig initiativet till sex ( har inte hänt på tio år) vilket gör att jag blir lite besviken ibland och inte känner mig åtråvärd. Jag har testat att gå och vänta på att hon ska "inleda" men det händer aldrig! Vi tränar relativt regelbundet båda två så vi ser fräscha ut så det borde inte vara fysiska attraktionsproblem.

    Jag har alltid haft en stark sexlust och har tidigare i livet (i yngre år) varit otrogen mot andra partners dock aldrig mot min fru under de 20 åren vi varit ihop. Jag har medvetet hållit mig borta från situationer som skulle kunna leda till otrohet. Jag har nu en kollega på jobbet som är något yngre än mig som under en tid gett mig varma blickar och kollat in min kropp på ett sätt som min fru aldrig gör mera vilket gör att jag känner mig åtråvärd. Hon ser själv bra ut och det här förvirrar mig, att jag attraheras av kollegan eftersom hon verkar mer intresserad av mig än min fru är... tror dessutom att kollegan har en kille. Jag har hållit låg profil och inte "besvarat" hennes blickar för att inte komplicera vår arbetsrelation men ärligt talat så vill jag vill också känna att någon vill ha mig...

    Jag känner att klockan tickar, jag kan vara impotent om 10 år, vem vet, så jag vill ha sex nu medan jag har stor lust och ännu har fysiska attribut men det verkar inte min fru lägga märke till. Visst barnen tar tid och jag har flera gånger försökt prata med henne om att vi borde få mer tid för varandra, t.ex boka en hotellnatt och bara vara eller bara ha sex men det är liksom inte så intressant på nåt vis för henne. Det lustiga är att jag ändå har stor sexlust till henne fast vi har lika mycket att stå i med barnens aktiviteter men att det påverkar henne så starkt...Har funderat på vad som kan väcka hennes lust; allt från om vi kanske skulle testa gå på sexklubb till partnerbyte eller om hon är bisexuell, men jag har inte knäckt koden... Hur i hela fridens namn kommer jag/vi vidare till ett mer regelbundet sexliv?!

    Oj, blev ett långt inlägg! ????

  • Svar på tråden Sexbrist i äktenskap
  • Stolt Farsa

    Jag och min förra partner hade inte sex på två år. Det var mycket annat som inte heller var bra så jag stod inte ut och lämnade.

  • Anonym (Anonym)

    Och hur ser resten av ert liv ut? Bra stämning i vardagen osv? Sånt kan spela stor roll. Vad säger hon när ni har pratat om detta?

  • Anonym (Camilla)

    En klassiskt jag får för lite sex tråd. Inget ovanligt alls. Säger samma sak. Sätt er ner och prata med varandra. Berätta för henne precis vad du känner. Det du skrivit här. Berätta om dina önskemål och förväntningar. Låt henne göra det samma och lyssna ordentligt på vad hon säger. Fundera båda vad ni kan bidra med att hålla elden vid liv. Hotellnatt kan funka med kan bli en prestationsgrej också om det inte händer regelbundet. Boka hellre in tid för tvåsamhet i almanackan varje vecka. Nyttja tiden för relationen. Bara ligga nära och känna värme och tillhörighet. Eller ångande hett sex. Allt har sin tid. Lycka till! P.S du kommer inte vara impotent om 10 år

  • Boo76

    Det skulle kunna varit min man som skrivit ditt inlägg . Känner igen situationen väldigt väl så kan ge dig min syn på det .Jag skulle oxå vilja ha ett Bra sexliv med passion och värme jag är absolut inte asexuell eller ointresserad av sex utan det här med sexlusten till min man hänger ihop med hur vi har det i övrigt. Vi tjafsar mycket om allt möjligt i vardagen och jag känner mer och mer att han är Inte den partner jag skulle önska känslomässigt . Jag har behov av att han lyssnar, är uppmärksam , umgås etc etc när det kväll efter kväll bara är tjafs och irritation och vi lägger oss olika tider osams så har jag helt tappat lusten till honom. Ointresse för sex till sin partner är för mig ett symptom på något annat . Men ser man sexet som enda problemet så kanske man inte har gått till botten med var skon klämmer . Min man är väldigt bestämd med att sexbristen gör honom sur och frustrerad och jag i min tur har ju svårt att känna lust med en surpuppa som är allmännt tråkig hemma ..ond cirkel!! Jag vet inte om vi kommer lyckas komma ur krisen denna gång jag är inte speciellt lycklig med honom och inte han heller och vi båda förtjänar väl att vara lyckliga ... eller ? Än är vi hyfsat snygga båda två så det är inte helt kört

  • Anonym (?)

    Tycker du ska skicka en dick pic till tjejen på jobbet (obs! ironi).
    Nej. Förstår dig, du känner dig plötsligt duglig och eftertraktad när hon ser på dig.
    Vill du ha sex med henne?

Svar på tråden Sexbrist i äktenskap