• Anonym (Blivande mamma)

    Oro för missfall

    Är gravid med mitt första barn och är ca i v 7 i onsdags fick jag en liten blödning så jag bestämde mig för att åka in på kontroll, efter att ha gjort ett vaginalt ultraljud så ser gyn läkaren ett litet embryo som faktiskt har ett hjärta som tickar. Enligt honom såg allt bra ut och blödning var normal sa han, blödde inget dagen där på, men började blöda lite smått igår igen och blöder ännu ????????, är det missfall ellef vad? Blir så förvirrad och vet inte vad jag ska tro. Ni som fått missfall i v 7 hur var det för er? Hade ni ont, blödde ni mycket och kom det klumpar? Ännu så länge seg min blödning mer ut som en mindre menstruation. Ska på hälsosamtal på MVC på måndag. Något jag ska tänka på då när jag går dit?

  • Svar på tråden Oro för missfall
  • Orkide

    Jag har ett missfall bakom mig och det började inte som du beskriver här. Jag fick rosa föytningar först som övergick till blod och ont efter ett par dagar.

    Däremot har jag en vän som blödit lite till och från i början av grav och en svägerska som blödde till och från till och med v.15. Både gick hela vägen och barnen är nu 8 år och 4 år.

    Jag förstår din oro. Men det finns ingen som kan säga vad detta är för blödning. Men försök att leva i nuet: nu är du gravid. Oavsett hur svårt det är. Jag skulle kanske boka in ett vul igen om en-två veckor och se så att fostret fortsätter att växa som det ska.

    Hoppas allt går vägen <3

  • McIris

    Som ovan skrev, det finns inga tecken som säkerställer varken det ena eller andra. Inga blödningar kan vara missfall och en större blödning kan vara helt normal. Så ingen kommer kunna säga nåt som ger nåt användbart. Fattar att det är superjobbigt, jag var konstant orolig. Att ha barn sen är livslångt oroande. Ta en dag i taget och utgå från du är gravid.

Svar på tråden Oro för missfall