Forum Ensamstående/Singel - Planerar barn
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Ensamstående/Äldre Västernorrland/Erfarenheter

Lör 30 nov 18:38 Läst 0 gånger Totalt 5 svar
    Lör 30 nov 18:38

Hejsan

Ensamstående kvinna som önskar barn, gärna igår !
    Vill gärna höra era erfarenheter från er som går/gått igenom dessa.
    Är idag 39 år, vet att det så klart spelar in.

Hur har ni gjort ? Framförallt i Sverige och helst västernorrland, men vill höra
    ALLA  berättelser. 

Tacksam för alla råd och tips <3 // Hockeyfia

ensamstående, 40+, insemination, singel
  • Tis 3 dec 09:57 #1

Jag är inte riktigt i din sits men jag hade ställt mig i kö till donation/ivf väldigt väldigt snart, bara för att. Det kan också ta flera år vad jag förstår. Vet inte riktigt hur det går till när man är själv men jag vet att det är möjligt, sen kan du ju mycket väl träffa någon under väntetiden. :) Lycka till!

• I förrgår 00:08 #2

Hej!

Är 38 år och går på utredning i Västernorrland. Vad vill du veta?

• I förrgår 00:12 #3

Jag började med att skriva en egen vårdbegäran via mina vårdkontakter på 1177. Fick komma till barnmorska efter några veckor för information och håller nu på att ta prover.

Har fått en tid till gynekolog om några veckor för undersökning. Hade kunnat få en snabbare tid, men ska göra en undersökning då där de spolar äggledarna och det ska göras dag 6-10 i menscykeln så jag fick en tid där det eventuellt går att göra det då.

• I förrgår 18:46 #4

Ja, allt egentligen. Men tänkte oxå just på var man börjar och sedan naturligtvis, vilka steg som följer. Vilka alternativa vägar finns det ? Har du/ni fått information om vilka alternativ till "behandlingar" ni har? Kostnad kan väl förstås vara väldigt olika beroende på vilka insatser/behandlingar som man behöver. Som sagt vill gärna höra ALLT som man kan tänka sig dela med sig av. Erfarenheter, råd osv. Men ska börja och fylla i en sådan begäran på 1177 då. Kul att höra att det finns fler Glad

• I förrgår 19:33 #5

En kompis till mig åkte till fertilitetsklinik i Köpenhamn för insemination sedan blev det ivf till slut. Idag har hon tvillingar.

Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.

Innehåll

Innehåll

Svara i tråden...

Innehåll