• Amarthia

    Gravid v.13, kan jag redan ha fått lite mage?

    Är nu i vecka 13 och upplever att jag fått en liten gravidmage, men är det för tidigt och jag bara inbillar mig? 

  • Svar på tråden Gravid v.13, kan jag redan ha fått lite mage?
  • Jag är bara jag

    Fullt möjligt. Med första barnet fick jag blickar redan v.9 och från v.14 kunde jag bara ha gravidbyxor. Med andra barnet åkte gravidbyxorna på redan v.10. Spelar ingen roll om jag "bara" var svullen- jag var påtagligt rund om magen och det blev bara värre och värre och värre.

  • Kexsmula

    Ja, det är för tidigt och du inbillar dig alternativt ätit lite mycket och känner dig plufsig. Jag inbillade mig också att jag hade en liiiten mage runt vecka 13-14, men så var det ju inte.

  • larssonc
    Amarthia skrev 2019-11-30 22:01:31 följande:

    Är nu i vecka 13 och upplever att jag fått en liten gravidmage, men är det för tidigt och jag bara inbillar mig? 


    Så här såg jag ut i vecka 5, 13 och vecka 14. Första barnet.

  • Amarthia
    Kexsmula skrev 2019-11-30 22:04:27 följande:

    Ja, det är för tidigt och du inbillar dig alternativt ätit lite mycket och känner dig plufsig. Jag inbillade mig också att jag hade en liiiten mage runt vecka 13-14, men så var det ju inte.


    Det var ju ett spännande antagande av dig. Drar du alltid en massa slutsatser tagna helt ur luften? Lägg av med det tänker jag, väldigt osympatiskt. Nej jag äter inte för mycket, tvärtom så får jag knappt i mig något.
  • Amarthia

    Ja det är typ en sådan mage jag har fått också, inte jättestor men jag ser en liten skillnad i min siluett.


    larssonc skrev 2019-11-30 22:17:44 följande:
    Så här såg jag ut i vecka 5, 13 och vecka 14. Första barnet.

  • Anonym (Anna1)

    Självklart kan det synas lite i v 13 magen ! Alla vi är olika ! Vissa kan ha inte alls mage den tid och vissa redan v 5 syns nåt skillnad på magen !

    Födde 4 barn så graviditeten var olika med alla !

  • Anonym (?)

    Går ju inte att svara på så här? Upp med en bild så att man kan bedömma!

  • Anonym (Maja)

    Jag tror inte kan synas att du är gravid på det sättet. Däremot kan du av graviditeten bli svullen i magen och att det snarare är det som gör skillnaden. Allt är så smått fortfarande så tidigt så tror inte det är fysiskt möjligt att det syns om man inte har väldigt speciell graviditet, alla är ju olika som någon nämnde. 

  • Anonym (Maja)
    Anonym (Anna1) skrev 2019-12-01 00:13:16 följande:

    Självklart kan det synas lite i v 13 magen ! Alla vi är olika ! Vissa kan ha inte alls mage den tid och vissa redan v 5 syns nåt skillnad på magen !

    Födde 4 barn så graviditeten var olika med alla !


    Vecka 5.. då har du varit gravid i ca 3 veckor (eftersom att man räknar från mensen och inte från att man faktiskt blev gravid) xD NEJ då kan det faktiskt inte synas. Inte på det sättet.
Svar på tråden Gravid v.13, kan jag redan ha fått lite mage?