• Anonym (Ts)

Jag måste vara i Umeå under julhelgen - finns det några öppna restauranger??

Jag bor i Stocholm men måste av olika skäl vara i Umeå under julhelgen från 22/12-27/12. Känner ingen där som jag kan be om råd eller äta hos. Kommer bo på hotell. 

Finns det några restauranger öppna eller vad ska jag göra? Hjälp! 

• Svar på tråden Jag måste vara i Umeå under julhelgen - finns det några öppna restauranger??
  • Anonym (q)

Gå med i Umeå Tipsgrupp på Facebook.

• Fjäril kär

De flesta städer och orter har öppet som vanligt på sina restauranger.

Googla en restaurang i Umeå på måfå och se öppettider.

Hotellet hjälper gärna till med att hitta bra restauranger dit du kan gå.

• Anonym (Ts)

Jag ska kolla tipsgruppen, tack! 

Hotellen verkar ha stängt sin restaurang på julafton, förutom ett som har julbord men det är helt fullbokat. Har hittat matställen för alla dagar utom julafton nu i alla fall.

• Fjäril kär
    Anonym (Ts) skrev 2019-12-01 14:26:31 följande:

Jag ska kolla tipsgruppen, tack! 

Hotellen verkar ha stängt sin restaurang på julafton, förutom ett som har julbord men det är helt fullbokat. Har hittat matställen för alla dagar utom julafton nu i alla fall.

En vanlig kvarterspizzeria kan definitivt vara öppet, kolla sånt
  • Mackan1978

Självklart finns det öppna restauranger där.

Tror du att Umeå är någon liten håla eller?

• Anonym (q)

Inte alltför många "lokala pizzerior" i centrum om det är där TS är ( de flesta hotellen är). Antar att det är Elite Hotel Mimer som är fullbokat?

Ska kolla upp lite men annars kanske någon av Coop City, Ica Gourmet eller Ica Bågen kan ha öppet. Inte det roligaste men brukar ändå finnas ok färdiga alternativ. Max finns centralt (E4:an, inte den i Utopia). Circle K öst på stan är på gångavstånd.

• Anonym (q)
    Mackan1978 skrev 2019-12-01 15:47:27 följande:

På julafton är det inte så lätt faktiskt om man vill äta ute.
  • Anonym (Ts)
    Mackan1978 skrev 2019-12-01 15:47:27 följande:

Umeå är inte så turistigt verkar det som, så de har väl stängt för att det inte är så många som besöker staden förutom att träffa släkt och vänner eller i affärer vilket inte är under jul. 

Det här verkar knepigt, speciellt på julafton. Har hittat några pubar där det gick att onlineboka men hittills har två mailat och skrivit att de har stängt och det var fel på onlinebokningen. Olearys och Bishops har inte svarat än. 

Ja det är hotel mimer som är fullbokat på julafton. Ska kolla max men känns ju rätt trist att äta där på julafton. Hur tror ni det är med restaurangerna i avion köpcentrum? Det står att själva köpcentrat har öppet ett par timmar på julafton men finns ingen info om restaurangerna och gick inte komma fram på telefon nu. 

Finns det någon kinakrog som kan vara öppen? Blev tipsad om Great eastern men ser att de renoverar och har stängt hela månaden. Mailade nåt som hette eastern palace men inget svar än där. 
  • Anonym (q)

Avion skulle faktiskt kunna fungera då det är ett köpcentrum vilket brukar betyda att alla affärer/matställen måste vara öppna när det är öppet. Sen Street Kitchen är mest populärt där men folk verkar även rätt nöjda med nyare Chili&Wok.

Har för mig att Olearys faktiskt kan vara öppet, vet att någon av sportbarerna haft det tidigare på julafton.

Svar på tråden Jag måste vara i Umeå under julhelgen - finns det några öppna restauranger??