• andrew smith

    besviken

    I helgen som var fyllde min morsa 80 år, men jag var inte bjuden på 80-årstillställningen. Men andra i släkten skulle komma såklart. När vi pratade om saken ett par dagar före hon fyllde år sa hon, det är inte nödvändigt att du kommer, det kommer så mkt folk...hon kan inte vara min riktiga morsa....de jag pratat med tycker att en riktig morsa beter sig inte på detta sätt.  de finns de som hade ställt upp och hämtat mig med bil fram och tillbaka, och för mig var det bara kända personer som skulle komma på  hennes tillställning. jag har inga större problem med kända personer i stort antal heller, men med okända är det svårt för mig...nåväl, en riktig morsa beter sig inte på detta sätt, att hon inte bjuder alla närstående att komma...hon kan inte vara min riktiga morsa....

  • Svar på tråden besviken
  • Långbenopluto

    Men snälla nån, ta av dig offerkoftan!

    Hon kanske kollade om du skulle komma självmant utan att hon bad dig? Hon tycker nog du är en dålig son som inte kom o uppvaktade henne! 

    Jisses, vad besviken hon måste vara...... och vad andra i din släkt ska fundera på varför du inte kom. 

  • Kusinen

    Ofta när man har föräldrar som fyller 80 är man själv med och arrangerar kalaset eftersom det kan vara jobbigt att stå i själv för en äldre person.

    Men jag antar att du och din mamma inte har en så nära relation eller att du har andra svårigheter i livet. Det din mamma sa som du tolkar som att hon inte ville att du skulle komma kan lika väl tolkas som att hon inte trodde att du ville/orkade och ville försäkra dig om att hon inte tar illa upp då. Alltså en snäll handling.

    Om det är så att du har svårt för folksamlingar normalt låter min tolkning ganska rimlig. Hon ville låta dig slippa det som du upplever jobbigt.

    Det du kan göra i en sådan situation i framtiden är att vara väldigt tydlig själv. Tex säga att " jag kommer väldigt gärna, folksamlingen är inget problem för mig. Men om du tycker att det blir för mycket folk kommer jag och firar dig en anna dag." Då visar du tydligt vad du vill samtidigt som du ger mamman en öppning om det nu verkligen skulle vara så att hon inte vill att du kommer.

    Men det är naturligtvis svårt att svara på baserat på denna korta beskrivning.

  • CitronTulo

    Vad sa du då när hon sa att du inte behövde komma? Sa du att du ville komma?
    Hon kanske trodde att hon gjorde dig en tjänst om hon vet att du har svårt med stora tillställningar!?

  • andrew smith

    Och ingen fattar att man alltid känner sig utanför tom sin egen släkt när det blir såhär? men gnälltanter i klimakterie som aldrig får något kan inte tänka längre än näsan räcker.

  • CitronTulo
    andrew smith skrev 2019-12-02 15:43:19 följande:

    Och ingen fattar att man alltid känner sig utanför tom sin egen släkt när det blir såhär? men gnälltanter i klimakterie som aldrig får något kan inte tänka längre än näsan räcker.


    Vet inte vem det är som du svarat till eller vem du syftar på? Men tror att ditt budskap har nått fram att du känner dig utanför i din familj! Har läst andra trådar som du har skrivit, bland annat om att du tror att du är adopterad! Både jag och "Kusinen" har ställt frågor och kommit med förslag om hur man kan tänka, men du väljer att kalla de som skriver till dig för gnälliga klimakteriet är ringar? Vad är det för svar du vill ha? Att vi tycker synd om dig och att din mamma är ett svin?? Jag tycker synd om dig för jag gissar att du kanske inte mår så bra? Men annars vet vi inte tillräckligt mycket om situationen för att kunna ta ställning till vad och varför..
  • Sommarskuggan
    andrew smith skrev 2019-12-02 15:43:19 följande:

    Och ingen fattar att man alltid känner sig utanför tom sin egen släkt när det blir såhär? men gnälltanter i klimakterie som aldrig får något kan inte tänka längre än näsan räcker.


    Det är nog snarare du som inte får något.. Har du ingen nära att prata med istället? Eller skrämmer du iväg dom också direkt de inte håller med dig?
Svar på tråden besviken