• Anonym (Jagochminframtid)

    Hjälp hon vill inte ha barn!

    Jag står inför mitt livs största beslut. Min sambo och jag har varit ett par i ca 4 år. Vi trivs super bra med varandra och vi har oändlig kärlek för varandra. Hon har varit tydlig från första början att hon inte vill ha barn. Jag däremot har varit osäker då jag inte känt mig redo eller inte riktigt vetat om jag vill ha barn eller inte. Har haft fullt upp med karriär och vänner tills en dag då jag insåg att jag självklart vill ha ett barn... MED HENNE. Min sambo blev helt knäckt när jag till slut tog tag i det och förklarade hur jag ser på vår framtid ihop, dvs en liten familj. Som jag ser det så förlorar jag på det oavsett vilket beslut jag tar. Antingen går vi vidare och då förlorar jag min bättre hälft. Eller så lägger jag ner tanken om barn och kanske får leva med tanken att jag aldrig får ett barn och blir deprimerad på grund av det. Som ni kanske förstår så är hon ju fortfarande säker på sin sak, dvs att hon inte vill ha barn... Samtidigt vill jag inte ha barn med någon annan än henne. Snälla, hur hade ni gjort i mitt läge ? Vad är viktigast, ett barn utan mitt livs kärlek, eller mitt livs kärlek utan barn ?

    // Tar knäcken på mig...

  • Svar på tråden Hjälp hon vill inte ha barn!
  • Anonym (Hf)

    Jag hade valt barn. Även om det inte känns som det nu så kommer du kunna hitta en ny som du kommer älska lika mycket eller mer. Stannar du så kommer du ångra dig och bli bitter över att du missade barnabiten som du vill ha.

  • Anonym (E)

    Jag hade valt barn. Det finns ingen garanti att ert förhållande håller för alltid. Vill man ha barn är det ett livslångt lidande att vara utan. Kärlekar kan man (även om det inte känns så just nu) bearbeta, komma över och gå vidare från. Fast det viktiga är väl er dialog, att ni kan prata. Jag vet ju inte varför hon inte vill ha barn, men kan ni prata om det? Hur gamla är ni? (Dvs hur mycket tid har ni på er). Ni kan ju alltid söka familjerådgivning (inte för övertalning, utan för att förstå varandra)

  • Anonym (Tekopp)

    Välj Barn. Jättetrist att din nuvarande inte vill ha barn men du kommer antagligen träffa en ny härlig tjej att bli kär i och älska. Man tänker ju ofta att man aldrig skulle kunna hitta en annan som är lika fantastisk . Men det gör man ju ofta ändå..

    Och hon kanske vill samma som dig? :)

Svar på tråden Hjälp hon vill inte ha barn!