• Viktoria74

Erfarenhet av Yasmin P-piller

Hej,
    Fick såna utskrivna för en vecka sen, är det någon här som har ätit såna?

• Svar på tråden Erfarenhet av Yasmin P-piller
  • Ameos

Jag har gjort det. Funkade jättebra för mig! Åt dem i ca 4 år och sedan när jag slutade blev jag gravid precis när jag ville.

• MetalIsa

Jag åt en karta typ och sen hade jag fått nog. Inbillade mig först att de funkade, att det kändes bra men biverkningarna gick inte att ignorera....
    1.Brösten svällde och blev enorma, vilket jag INTE önskade eftersom jag opererat mig till den för mig ideala storleken.
    2. Mina slemhinnor blev sköra så sex började göra ont.
    3. Kände hur sex och livslust började övergå i likgiltighet.
    4. Tränar mycket och fick synliga ådror på ena låret!!!

Allt detta skedde omgående. Jag slutade och satte in en kopparspiral. Hormoner funkar för vissa - andra funkar det då rakt inte för. Efter mina erfarenheter skulle jag inte rekommendera Yasmine ens till min värsta fiende

• Mynta13

Jag åt dom i 5 ½ år, mådde jättebra, fick fin och slät hy (hade lite problemhy innan), lite sämre sexlust men gick annars som en klocka! Slutade med dom för 6 månader sen och jag kom igång igen direkt med regelbunden mens och ägglossning. Hyn blev tyvärr lite sämre igen men lusten blev större. Skulle jag ha piller igen skulle jag välja Yasmin!

• Amarone Classico

Jag stod ut en månad, under vilken jag blödde som mens hela tiden.

• Anonym

De var inte bra för mig. Ingen skillnad på min kropp (bröst) eller så men någonting hände med mina slemhinnor i underlivet när jag började med dem, blev ständigt alldeles torr där, vilket inte är så kul när man ska ha sex.

• Natt

En positiv sak var att jag gick ner i vikt av dom, det var det enda, och de två kilona vägde inte upp den minskade sexlusten och något som skulle kunna klassas som deppression. Minst 3ggr/vecka fick jag utbrott på min sambo, mestadels för att jag fick så fruktansvärt dåligt självförtroende av dom. Ett under att han stannade kvar! Slutade och började känna igen migsjälv och kanna att livslusten kom tillbaka, så dom blir det aldrig igen! Dock kanske det bara är min kropp och vilka p-piller som hellst...

Var himla vaksam mor förändringar i humöret mm som inte går över, för det är inte meningen att preventivmedel ska förstöra så mycket!

• Anonym (2)

Dom var inte bra för mig. Blev deprimerad och fick sköra slemhinnor. Hemskt! Men dom kanske funkar hur bra som helst för någon annan.

• Bettan72

Torra slemhinnor så sex funkade inte, noll sexlust, likgiltigt humör men fin hy. Skulle inte äta de igen!

• plu

Dom funka bra för mig! Inga biverkningar.. Det bästa va att finnarna försvann nästan helt. Men sen jag slutat med dom kom finnarna tillbaka...

• Legewiel

Jag har ätit dem i två år nu, och bestämt mig för att sluta efter nästa karta. Inte bara pga biverkningar, utan för att jag inte gillar att proppa i mig hormoner mera.

Har inte haft stora problem, men det jag märkt är;
    -minskad sexlust. Nu menar jag VERKLIGEN minskad, sgs obefintlig.
    -humörsvängningar, speciellt under första veckan.
    -"dämpat" humör, vet inte hur jag ska förklara det men det kkänns som att inget är roligt mera, hittar bara fel på allt, klagar på min sambo. En "lätt depression" helt enkelt. Skrattar inte lika mycket som förr.
    -De är DYRA jämfört med andra sorter!

Annars inget, har inte gått upp i vikt, fått finnar eller något sånt. Tycker det var bra piller om man nu måste äta sådana, man får ju vara beredd på att alla sorter har någon biverkning...

• Janey

Jag fick sämre hy av dem, mot alla odds

• MallanFrallan

Jag åt dom mot min hemska PMS jag hann inte äta dom så länge innan jag vart gravid(missade piller)
    Men dom hjälpte mycket mot mitt hemska humör under mens,jag kan inte minnas några biverkninger!

• anjeli

jag fick synrubbningar och migrän... inte kul. Dessutom var jag konstat illamående, och hade ingen matlust. Blev därav väldigt mager. men jag hade fin hy

• Ponna

Det tog min ett år o bli gravid när jag hade ätit dom... men det kanske berode på nått annat....

• MissLilo

JAg åt yasmin, och blev gravid på en gång...funkade inte alls på mig. Men in övrigt så funkade de jäättebbra!!!

För åt ett annat märke inna och de gjorde mina hinnor supertorra!!!, måde illa osv....men så bytte jag till yasmin och mådde toppen!! Men de funkade dessvärre inte så bra på mig.

• Anonym

Jag åt dom några år. I efterhand så har jag märkt att det var p.g.a dem min sexlust försvann och att jag blev på dåligt humör...lite deprimerad t.o.m. Men annars hade jag inga problem. Det behövde ju inte vara Yasmin i sig som var boven utan p-piller i allmänhet.

• amalyar227

Yasmin - https://onlinecheappills.com/yasminse.html Jag har ätit Yasmin i snart två år och är mer nöjd än jag var med mina förra piller. Jag gick inte upp i vikt, fick mindre acne och mår bättre än med de andra. De är tyvärr lite dyrare än många andra, men det ska ju vara mindre och skonsammare hormoner än i många andra.

Svar på tråden Erfarenhet av Yasmin P-piller