• Selmans

    Brukar ni visa huset för gäster?

    Jag flyttade från lägenhet till hus för ett par år sedan. När vi var nyinflyttade kändes det självklart att visa runt alla gäster i huset, sådär som man gör när man är nyinflyttad. Men nu när vi bott här två år känns det som nästan lite löjligt att ?visa upp? huset, lite skrytigt liksom. Samtidigt känns det ju trevligt att veta hur huset man är i ser ut, och veta hur ens vänner bor, så jag är lite kluven.

    Hur gör ni? Brukar ni ge nya gäster en snabb visning av huset (inkl. övervåning) när de kommer eller visar ni bara in dem till typ vardagsrum och kök direkt?

    Tänker typ vid scenario parmiddagar eller fika med ny bekant.

  • Svar på tråden Brukar ni visa huset för gäster?
  • Jonnynilsson

    Känner igen det där. Var samma hos oss när vi var nyinflyttade i huset.

    Nu brukar jag visa vad närmaste toa är och säga till gästerna att dom får gärna se sig om.

    De flesta vi har på parmiddagar och fester har ju redan varit hos oss tidigare vid det här laget dessutom.

  • Studentpappa

    Om de ber om det så ja annars nej, kan inte påstå att jag själv är särskilt intresserad av en husvisning hos någon annan, så jag antar fler är som mig och inte vill bli påtvingad en husvisning man inte är intresserad av. 

    Har man ett bygge på gång är jag däremot oftast intresserad rent praktiskt hur och vad man gör. Men sen när det är färdigt avtar intresset..


    Ride it like you stole it
  • Kråksången

    Nej ser inget behov av det och skulle någon vilja gå husesyn så skulle jag tro att dom vill snoka????. Har man nyligen byggt om eller håller på så är det däremot ok????.

Svar på tråden Brukar ni visa huset för gäster?