• Tue 3 Dec 2019 03:34
    297 visningar
    3 svar
    3
    297

    Drömde det värsta. Slog in.

    Hej! Har tänkt på en sak väldigt mycket senaste tiden och jag kan säga så här att jag är inte religiös för fem öre. Inte heller andlig om ni förstår vad jag menar. Alltså jag är en fullkomligt normal människa som inte tror på något övernaturligt. Är inte heller deprimerad eller stressad. Har en bra kompiskrets med många vänner och ett socialt arbete, ett socialt liv mer eller mindre.

    Men det här som hände får jag rysningar av. Jag drömde för lite drygt två månader sedan att min sambo skulle lämna mig. Vaknar mitt i natten och frågar min sambo om hon ska det eller inte. Då hon svarar att hon älskar mig jättemycket och undrar varför jag frågar henne det. Sa att jag liksom drömde en mardröm och var yrvaken. Allt kändes så verkligt i drömmen så kände bara att jag var tvungen att väcka henne och fråga.

    En månad senare står jag där själv utan henne då hon utan förvarning lämnar mig. Även drömmen var så otroligt lik hur hon gjorde slut. Har aldrig tidigare drömt något så skumt som slår in liksom. Allting verkligen var exakt likadant!

    Tycker bara att hela situationen är oerhört obehaglig på något sätt. Men kan man liksom omedvetet känna på sig att en relation är på väg mot ett slut? Jag resonerar som så att antagligen kände väl hjärnkontoret på sig att hon hade dom här tankarna. Men samtidigt en väldigt obehaglig känsla självklart.

    Får rysningar bara jag skriver om händelsen.

  • Svar på tråden Drömde det värsta. Slog in.
  • Kusine­n
    Tue 3 Dec 2019 07:19
    #1

    Självklart kan man omedvetet känna på sig det.

    Dessutom kan det ju vara något man undermedvetet oroar sog för även i ett lyckligt förhållande, att det ska ta slut. Och då kan man drömma den oron. Hade hon då inte gjort slut nån månad senare hade du jnte reflekterat över det.

    Dessutom kan man drömma en himla massa saker som inte ens har med verkliiga känslor att göra, fantasin kan vara ganska okontrollerbar när man sover... Jag hsr drömt om biljakter och annat "spännande" som jag aldrig funderar på i vaket tillstånd. Rena actionfilmen ibland.

  • Magica­l
    Tue 3 Dec 2019 07:25
    #2

    Jag tror också att du oroat dig, att det funnits signaler, saker mellan er som gjort att du i drömmen just drömde om detta (eller bara att du oroade dig ändå). Klart att hon inte svarar "ja" på hon hon ska lämna dig, yrvaken mitt i natten. Sedan skriver du att det var så likt hur hon gjorde slut, men hur många olika sätt kan man göra slut på? 

  • Wed 4 Dec 2019 23:40
    #3
    Magical skrev 2019-12-03 07:25:23 följande:

    Jag tror också att du oroat dig, att det funnits signaler, saker mellan er som gjort att du i drömmen just drömde om detta (eller bara att du oroade dig ändå). Klart att hon inte svarar "ja" på hon hon ska lämna dig, yrvaken mitt i natten. Sedan skriver du att det var så likt hur hon gjorde slut, men hur många olika sätt kan man göra slut på? 


    Sättet hon gjorde det hela på var som så att hon bara drog utan att säga något och när jag frågade varför och försökte föra en dialog med henne så ignorerar hon och säger att hon inte vill prata om det. Precis så var det i drömmen också. Därav min reaktion. Känns liksom för overkligt på något sätt. Men nu har man ju kommit över henne relativt fort ändå.

    Vi var ett par i nästan fyra år, att då göra som hon gjorde känns lite knepigt liksom och sen även att drömmen var så verklig på något sätt. Bara en oerhörd skum känsla. :)
Svar på tråden Drömde det värsta. Slog in.