• Tue 3 Dec 2019 10:16
    4372 visningar
    3 svar
    3
    4372

    Hamsterkunnig, snälla råd tack!!!

    Min dotters hamster har visat tecken på dåligt mående sen i förrgår. Han är helt som livlös på kvällen men helt ok/normal på morgonen. Vi misstänker att det varit för kallt och läst kring att de kan gå i dvala.

    Vilket koll har ni på detta? För om han var allvarligt sjuk, borde han repa sig sådär emellan då?

    Snälla nån som vet?

  • Svar på tråden Hamsterkunnig, snälla råd tack!!!
  • Tue 3 Dec 2019 11:09
    #1
    +1

    ta hamstern till veterinären..

  • Tue 3 Dec 2019 12:06
    #2
    -1
    Sasu skrev 2019-12-03 11:09:36 följande:

    ta hamstern till veterinären..


    Det kan man tycka men upplever för det första att det är få veterinärer som har koll på hamstrar. Han var inlagd för ca 2 mån sen för analprolaps och förstoppning och de ville avliva honom trots att han var pigg. Jag sa nej och sen repade han sig helt.

    Dessutom är han ju välmående stundvis, äter och dricker. Min fråga, finns det nån annan åkomma som kan vara såhär? När han vaknat till lite ur denna dvala så skakar han jättemycket och sen lugnar han ner sig. Jättemärkligt!
  • Tue 3 Dec 2019 12:06
    #3
    -1
    Sasu skrev 2019-12-03 11:09:36 följande:

    ta hamstern till veterinären..


    Det kan man tycka men upplever för det första att det är få veterinärer som har koll på hamstrar. Han var inlagd för ca 2 mån sen för analprolaps och förstoppning och de ville avliva honom trots att han var pigg. Jag sa nej och sen repade han sig helt.

    Dessutom är han ju välmående stundvis, äter och dricker. Min fråga, finns det nån annan åkomma som kan vara såhär? När han vaknat till lite ur denna dvala så skakar han jättemycket och sen lugnar han ner sig. Jättemärkligt!
Svar på tråden Hamsterkunnig, snälla råd tack!!!