• Skribent

    SÖKER PERSONER SOM LEVER I OFRIVILLIG ENSAMHET FÖR BOKPROJEKT!

    Hej alla,
    Mitt namn är Stefan Krakowski och jag är psykiater, författare och skribent. 
    Just nu håller jag på med ett nytt bokprojekt som handlar om ensamhet. Boken kommer att innehålla intervjuer och berättelser med olika personer som lever i ofrivillig ensamhet. 
    Jag vill i första hand komma i kontakt med kvinnliga men även manliga incels d.v.s. personer som lever i ofrivillig ensamhet. Intervjuerna sker givetvis under full anonymitet och tar inte längre än ca: en timme. 
    Jag söker också kvinnor som lever i ofrivillig barnlöshet. 
    Om jag i egenskap av psykiater kan förmedla kontakt för de som behöver hjälp, gör jag givetvis det.
    Om ni vill ha mer information om mig finns det mesta samlat på min hemsida: stefankrakowski.com
    Hälsningar,
    Stefan Krakowski
  • Svar på tråden SÖKER PERSONER SOM LEVER I OFRIVILLIG ENSAMHET FÖR BOKPROJEKT!
  • KlantSmurfen

    Vad är målet?
    Gör du detta i egenskap av psykiater som försöker förstå dem eller som författare som vill skriva clickbait artiklar? Jag har svårt att ta dej seriöst när du hakat på medias clickbait version av begreppet incel.

  • Skribent

    Mitt mål är givetvis att förstå och även hjälpa de som lever i ofrivillig ensamhet. Jag gör f.ö. redan det sedan lång tid tillbaka. Avsikten är att kasta ett ljus över en ganska stor grupp människor som verkligen behöver hjälp och förståelse. Det är därför jag skriver en bok om ämnet. 
    Clickbaits är det sista jag är ute efter! 

  • KlantSmurfen

    I media verkar det som att du har fokuserat på den extremare delen av incels och inte så mycket resten, "medias clickbait version". När man vet att masskjutningar har blivit ett copycat fenomen som media har bidragit till förstår jag inte varför man fokuserar så mycket på det.

    När det kommer till de mer hatiska ger den här artikeln en bättre bild än det som brukar stå i media quillette.com/2018/07/18/i-was-a-female-incel/

Svar på tråden SÖKER PERSONER SOM LEVER I OFRIVILLIG ENSAMHET FÖR BOKPROJEKT!