• missme85

    Körkorts teori, vad är bäst?

    Hej, jag ska börja läsa teorin till körkortet. Jag vet att man kan ladda ner appar som ?ta körkort? som kostar 300:- och sen böcker från skolan.

    Hur läste ni teorin?

  • Svar på tråden Körkorts teori, vad är bäst?
  • Rödtjärnens Anna

    Jag köpte appen iKörkort. Det jag gillar med den är att den går att köra offline, att det finns ett stort ansnitt körkortsteori/vägmärken och både egna prov (där jag väljer antal frågor, vilket moment jag vill träna på) och prov som appen sätter ihop.

    Den här jag haft mycket nytta av.

    Testen på Elevcentralen (STRs teoriplattform som du köper via en STR-ankuten trafikskola, du får den oftast om du köper ett teoripaket) är ett måste. Testerna på samma sätt som iKörkort. Lite klurigare frågor.

    Läs böckerna (inte bara körkortsboken utan körhäften och häftet från Risk1an) . Och när du kör faller en hel del teori på plats eftersom du får använda teorin i praktiken.

    Sen är det bara att nöta och repitera.

    Jag skriver själv teoriprovet den 16de och kör upp den 18de. Jag är redan nervös..

    Lycka till!

  • missme85

    Tack för tipsen :). Ska kolla upp detta.

    Spännande, jag önskar dig lycka till!

    Jag har risk 1:an och risk 2:an nu inom 2 veckor. Så efter halkkörning ska jag boka teori och uppkörning så nu gäller det att nöta teori.

  • missme85
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-12-04 11:58:03 följande:

    Förresten ett tips till. Sunne trafiksskolas kanal på Youtube. Har lärt mig mycket via den som var krångligt, tex parkeringsregler.


    Tack! Ska kolla denna
  • Anonym (Elin79)

    Jag köpte Bonniers Trafikskola. Då fick man en bok och en CD-ROM med massa övningar och prov som jag plöjde. Klarade teorin på första försöket med två fel och körde upp dagen efter. Bland de bästa dagarna i mitt liv!

  • knivskrik

    Det är 12 år sedan så appar var inget alternativ för mig, men jag köpte ett program som hette Trafikskolan TEO som jag ofta övade med hemma. Pluggade främst vägmärken på det viset. Annars tog jag ett kapitel i taget i teoriboken, läste och gjorde uppgifterna som medföljde. Gjorde tester på elevcentralen någon gång, främst i slutet. Dessutom pratade jag väldigt mycket under tiden jag körde, både för mig själv och med min lärare, för att verkligen få en koppling mellan teori och praktik.

    Lycka till!


    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
Svar på tråden Körkorts teori, vad är bäst?