• Anonym (Hoppas på råd)

    Hur får jag utlopp för behovet utan att vara otrogen?

    Jag är i ett monogamt förhållande med en man sedan över 10 år, vi har barn ihop och har det riktigt bra. Jag älskar min man, har aldrig mött någon som kan mäta sig med honom, vi har otroligt kul ihop, han är väldigt attraktiv och jag känner mig trygg med honom. So far so good, eller hur?

    Nu till problemet: jag längtar efter uppmärksamhet ifrån andra män, och sex med andra män. Innan jag träffade min man var jag periodvis rätt promiskuös, om jag inte var i ett förhållande: jag tyckte om att ha one night stands och vara ute på krogen och dejta i allmänhet. Jag tyckte om uppmärksamheten jag fick ifrån män och spänningen det innebar att träffa någon ny, i kortare eller längre perioder. Och jag saknar det, så mycket att det känns som att jag ska spricka ibland.

    När jag ibland är ute nu får jag uppmärksamhet ifrån män, det händer också att män på jobbet visar visst intresse. Jag blir glad men är väldigt noggrann med att inte flirta tillbaka eller göra något som jag inte skulle kunna stå för inför min man. 

    Jag vill absolut inte vara otrogen mot min man. Det har inget med att "bli påkommen" att göra, för jag skulle ju alltid veta och må dåligt över det. Jag vill absolut inte svika min mans förtroende på något sätt. Min man kommer inte att vara öppen för ett öppet förhållande, för att swinga eller motsvarande, så vad gör jag nu?

    Finns det några sätt att få utlopp för sina fantasier och att få känna pirret utan att gå över gränsen? Eller, om det inte är möjligt, finns det sätt att bli av med sitt bekräftelsebehov och slippa känna såhär? Onani fungerar tyvärr inte alls, det gör snarare saken värre. Öppen för alla kreativa tips!

    Och ett PS, eftersom att det här är Familjeliv: Detta har ingenting att göra med att min man skulle vara någon slags mansbebis (kanske jag dock?), och jag är inte öppen för att lämna min man.  

  • Svar på tråden Hur får jag utlopp för behovet utan att vara otrogen?
  • Fritz08

    Kanske vill din man besöka en parklubb med dig?

    Jag kan inte komma på fler förslag.

  • Anonym (profilen)

    Du skaffar en profil på IX.NU och lägger upp bilder på dig för andra män att kommentera. Du behöver ju inte visa ansikte eller så.
    Sen har du ju Helkroppstråden här på forumet du kan lägga upp lättklädda bilder odyl. Vad som än täcker dina behov är väl bra kan jag tycka.

  • Anonym (Njut)

    Är i ungefär samma sits..du får ha kontakt med några via mail och mobil...det går ett tag..Du får bekräftelse.

  • Anonym (Em)

    Alltså. Det här är inget unikt problem. Typ alla människor känner såhär i olika grad, bara att de flesta av oss förstår vart gränsen går och vill inte passera den. Är du ok med att vara vårdslös med det du har och riskera att förlora det för lite värdelös bekräftelse så ska du såklart följa råden ovan om att skaffa hemliga konton. Eller så står du ut med att ingen människa får allt. Här får du välja. Bekräftelse från andra män kan du visserligen lätt få utan otrohet. Var en vuxen människa, njut av det du har eller bryt upp. Gå i terapi för att bena ut varför du har bekräftelsebehov från andra män än den man som du älskar. I längden kommer du aldrig få ett lyckligt monogamt förhållande om du inte blir hel.

  • Anonym (A)
    Anonym (Em) skrev 2019-12-04 13:14:52 följande:
    Alltså. Det här är inget unikt problem. Typ alla människor känner såhär i olika grad, bara att de flesta av oss förstår vart gränsen går och vill inte passera den. Är du ok med att vara vårdslös med det du har och riskera att förlora det för lite värdelös bekräftelse så ska du såklart följa råden ovan om att skaffa hemliga konton. Eller så står du ut med att ingen människa får allt. Här får du välja. Bekräftelse från andra män kan du visserligen lätt få utan otrohet. Var en vuxen människa, njut av det du har eller bryt upp. Gå i terapi för att bena ut varför du har bekräftelsebehov från andra män än den man som du älskar. I längden kommer du aldrig få ett lyckligt monogamt förhållande om du inte blir hel.
    Håller med
  • Anonym (tja)

    Om du inte vill lämna din man och han inte går med på ett öppet förhållande är nog det enda som återstår att fantisera om andra och låta det stanna där.

  • Anonym (gränslandet)

    Det du inte berättar för oss är vart era gränser går. Har ni kommit överens om att t.ex. lägga ut bilder här under "intima bilder" för att få bekräftelse är otrohet? Hur är det med att chatta med andra men inte träffas? Din önskan om att få uppmärksamhet kan väl inte gått honom helt förbi kan jag tänka. 

    Kanske kan du med vänner gå ut på krogen, flirta lite med andra män, men att sedan komma hem och ha sex med din man? Det är väl det mest kreativa jag kan komma på som inte innefattar direkt otrohet. 

  • Anonym (Hoppas på råd)
    Anonym (Em) skrev 2019-12-04 13:14:52 följande:

    Alltså. Det här är inget unikt problem. Typ alla människor känner såhär i olika grad, bara att de flesta av oss förstår vart gränsen går och vill inte passera den. Är du ok med att vara vårdslös med det du har och riskera att förlora det för lite värdelös bekräftelse så ska du såklart följa råden ovan om att skaffa hemliga konton. Eller så står du ut med att ingen människa får allt. Här får du välja. Bekräftelse från andra män kan du visserligen lätt få utan otrohet. Var en vuxen människa, njut av det du har eller bryt upp. Gå i terapi för att bena ut varför du har bekräftelsebehov från andra män än den man som du älskar. I längden kommer du aldrig få ett lyckligt monogamt förhållande om du inte blir hel.


    Jag håller delvis med. Jag är personligen inte intresserad av att visa tuttarna för 70-åriga gubbar på diverse dejting/sexsidor, och verkligen inte av att ha hemliga sexiga trådar med folk kors och tvärs, särskilt det senare anser jag skulle vara att svika min mans förtroende.

    Men jag håller samtidigt inte med om att jag inte skulle vara "hel". Det förutsätter ju att människor föds programmerade att leva med en och samma person, helt utan andra intima kontakter, och det tror jag inte nödvändigtvis på. Däremot är vi ju uppfostrade i den skolan och därför tror jag att åtminstone jag trivs bäst i en monogam relation i längden, annars skulle jag få världens samvetskval etc. Eftersom att jag hur som helst inte tror att det är något på mig som behöver "lagas", tror jag inte heller att terapi är lösningen i just det här fallet.

    Jag anar också att detta är vanligt, vilket är anledningen att jag skapade tråden. Kanske någon har en kreativ lösning? Jag har aldrig läst sexnoveller, kan de funka som substitut? Kan en viss typ av träning, mental eller fysisk, tränga bort tankarna? Någon som har erfarenhet?
  • wolf666

    Tyvärr är det enligt min erfarenhet farligt att börja tänka i dessa banor. Har man väl gjort det är det väldigt svårt att sluta. Bara något att fundera på innan du verkligen är otrogen.

    Du säger att du inte ska vara det, men av ditt inlägg kan man ändå se att det är något du saknar.

Svar på tråden Hur får jag utlopp för behovet utan att vara otrogen?