Fick jag en ministroke igår?
Jag är fullt frisk men igår vid middagstid så hade jag någon sorts dimsyn/bortfall av syn på ena ögat. Om vi säger att man ser 100% så var det en liten kant på kanske 10-15% i nedre vänstra hörnet på höger öga som jag inte såg ordentligt på. Jag kunde inte läsa hela skylten med två rader som jag tittade på. Jag såg alltså inte hela skylten på en gång med nedre delen av ena ögat. Det höll i sig i kanske 20 minuter.
Lite senare när jag skulle läsa en artikel så läste jag sakta och den gick ändå inte in i skallen och när jag skulle prata så sa jag helt fel saker i kanske 5 minuter. Jag vet inte riktigt vad jag sa men om jag skulle säga att jag vill ha en röd bil så sa jag typ att "jag hade en död, nä va, ville jag en död bil" och jag kunde inte läsa en sak ordentligt för min man heller. Han satt inte i samma rum som mig och trodde att jag skämtade med honom sa han senare.
Jag sa även "varför kan jag inte prata??" medans jag sa fel saker. Jag sa liksom fel ord gång på gång, fel ordföljd med mera.
Det låter klockrent som en TIA antar jag men jag mådde bra efter det här och har inte haft några konstiga symptom varken före eller efter förutom denna dryga halvtimme.
Vore vi hemma i Sverige så skulle jag gå till läkare men det är vi inte just nu. Kan det vara stress eller något sånt bara?