• martini87

    Gravid på nytt efter ett missfall

    Hej!

    Fick missfall i v 6 i september. Oplanerat gravid. Nu har vi nyligen fått veta är jag är gravid på nytt i v 6 och oron är ju brutal. Åt cytotec vid missfallet och hela upplevelsen i sig sjukt brutal och jaa, sorglig! Men gläds ändå nu samtidigt som jag är djupt orolig över den här graviditeten.

    Hade nästan inga symtom förra graviditeten förutom väldigt ömma bröst i början. Det var när de symtomen försvann jag började misstänka att nåt var fel och vid ultraljudet visade det mycket riktigt missfall.

    Nu har jag inga symtom alls egentligen (!) men mer hungrig och tröttare tycker jag. Bör jag tolka detta på nåt vis?! Hur hantera oron över ett nytt missfall?

    Nån mer i min sits el iaf som är gravid i v 6 så kanske vi kan följas åt? :)

  • Svar på tråden Gravid på nytt efter ett missfall
  • Daphodil

    Hej, jag är inte i din sits men har varit. Fick ett ganska sent missfall i våras, och när jag blev gravid igen i augusti tyckte jag nästan varje vecka att symtomen avtog eller åtminstone inte ökade. Mitt illamående blev "hyfsat" jobbigt först vecka 10 denna gång, men det gick bra ändå. Är nu i v 20. Håller tummarna att det går vägen för dig denna gång, tror tricket är att inte försöka analysera symtom för mycket. Lycka till!

  • LittleSunshine84

    Har också fått missfall. Men försök att tänka att du väntar barn och inte missfall. Jag vet att det kan vara svårt :)

Svar på tråden Gravid på nytt efter ett missfall