• Wed 4 Dec 2019 21:22
    1094 visningar
    7 svar
    7
    1094

    Blir så irriterad över hundbajs överallt!

    Hej!

    Det måste vara mer än jag som storstadsförälder som svär gång på gång över alla hundbajsar som ligger överallt och som man råkar köra barnvagnen i! Blir vannsinig varje gång!

    Vi bor i lägenhet och har ingenstans att ställa vagnen förutom inne i bostaden. Känns inte så kul att köra in en barnvagn med bajs på hjulen då! Särskilt inte då man har en liten som kryper runt på golvet.

    Läste även att hundens spolmask som kan finnas i bajset kan smitta människor och barn kan få hjärnskador samt synskador av den. Mår riktigt dåligt över det och oroar mig därför under varje promenad att jag ska råka köra i en hundbajs med hjulen. Kan liksom inte slappna av och njuta , utan går bara och glor ner i marken efter bajs.

    Hur gör ni andra som måste ha vagnen inne i bostaden då ni kört i bajs? Vi har ingenstans att spola av hjulen så hitintills har jag bara kunnat peta bort med en pinne. Känns sådär fräscht!

    Detta har blivit ett stort orosmoment hos mig med rädslan att mitt lilla barn ska komma i kontakt med hundbajs och bli smittad och få hjärnskador samt bli blind.

  • Svar på tråden Blir så irriterad över hundbajs överallt!
  • Little­Sunshi­ne84
    Wed 4 Dec 2019 21:26
    #1

    Är lika mkt bajs överallt tycker jag.

    Jag har en diskborste i en påse i varukorgen samt en liten petflaska med vatten. Det använder jag på hjulen vid behov. Våtservetter i skötväskan är ett bra komplement.

  • Wed 4 Dec 2019 21:57
    #2
    LittleSunshine84 skrev 2019-12-04 21:26:00 följande:

    Är lika mkt bajs överallt tycker jag.

    Jag har en diskborste i en påse i varukorgen samt en liten petflaska med vatten. Det använder jag på hjulen vid behov. Våtservetter i skötväskan är ett bra komplement.


    Tack för ditt svar!

    Alla tycker nog det är äckligt med just bajs, men jag har nog utvecklat en överdriven rädsla då jag är så rädd för att dra in hundbajs med skor eller vagn i bostaden och att min lilla ska bli smittad med spolmask och få hjärnskador som följd.
  • Anonym (Kusin lantmu­s)
    Wed 4 Dec 2019 22:19
    #3

    Jag bor på landet och blir både äcklad och irriterad på dem som inte tar upp efter hunden. Råkar man trampa i eländet så luktar det i flera timmar. Har man hund så tar man reda på det som kommer ut. Tänker på dem dom är blinda, går med rullator, barnvagn eller sitter i rullstol.

    Huu tänk att trampa i eländet och sedan åka buss. URK

  • Anonym (nej)
    Wed 4 Dec 2019 22:24
    #4

    Nej jag upplever inte att det ligger hundbajs överallt och definitivt inte på platser där folk går. Så det låter mer som att du utvecklad en riktig fobi för detta och utvecklat en ohälsosam besatthet kring det och ständigt söker efter hundbajs var du än går. 

  • Wed 4 Dec 2019 23:07
    #5
    Anonym (nej) skrev 2019-12-04 22:24:25 följande:

    Nej jag upplever inte att det ligger hundbajs överallt och definitivt inte på platser där folk går. Så det låter mer som att du utvecklad en riktig fobi för detta och utvecklat en ohälsosam besatthet kring det och ständigt söker efter hundbajs var du än går. 


    Ja, det har nog blivit en fobi, inte mot bajset i sig utan rädslan för det där med spolmask och hjärnskador hos barn
  • Thu 5 Dec 2019 07:48
    #6

    Håller med dig, ts. 
    Det är hundskit överallt, speciellt nu när snön har försvunnit.

  • Thu 5 Dec 2019 14:09
    #7
    +1

    Jag tycker också att det är sjukt äckligt med folk som inte plockar upp sin hundbajs.
    Dock upplever jag inte att det är speciellt vanligt förekommande på trottoarer och torg (i Malmö city där jag rör mig), utan det är mest på gräsmattor och rabatter, och där brukar väl inte barnvagnarna köras?

Svar på tråden Blir så irriterad över hundbajs överallt!