Blir så irriterad över hundbajs överallt!
Hej!
Det måste vara mer än jag som storstadsförälder som svär gång på gång över alla hundbajsar som ligger överallt och som man råkar köra barnvagnen i! Blir vannsinig varje gång!
Vi bor i lägenhet och har ingenstans att ställa vagnen förutom inne i bostaden. Känns inte så kul att köra in en barnvagn med bajs på hjulen då! Särskilt inte då man har en liten som kryper runt på golvet.
Läste även att hundens spolmask som kan finnas i bajset kan smitta människor och barn kan få hjärnskador samt synskador av den. Mår riktigt dåligt över det och oroar mig därför under varje promenad att jag ska råka köra i en hundbajs med hjulen. Kan liksom inte slappna av och njuta , utan går bara och glor ner i marken efter bajs.
Hur gör ni andra som måste ha vagnen inne i bostaden då ni kört i bajs? Vi har ingenstans att spola av hjulen så hitintills har jag bara kunnat peta bort med en pinne. Känns sådär fräscht!
Detta har blivit ett stort orosmoment hos mig med rädslan att mitt lilla barn ska komma i kontakt med hundbajs och bli smittad och få hjärnskador samt bli blind.