• minnie768

    Temafest: Afterski

    Jag fyller snart 30 år och tänkte då anordna en fest för vänner och bekanta med temat AFTERSKI.

    Det har pratats länge i vänskapskretsen att det hade varit kul med en vinterfest på logen där det vanligtvis bara anordnas sommarfester så nu tänkte jag ta tag i detta. Men mina idéer har tagit slut, behöver lite tips på lekar, aktiviteter, tävlingar osv.

    Eftersom festen kommer hållas i januari kommer det (förhoppningsvis) vara rätt kallt, alla ska komma i varma skidkläder. Jag tänkte servera gulaschsoppa över öppen eld och sen långbord. Vad tror ni om det?

    Så vill gärna ha lite tips på aktiviteter osv :)

    Vi är ett blandat gäng, alla känner inte alla, vissa har inte ens träffats förut.

  • Svar på tråden Temafest: Afterski
  • viktorjohan

    välkomstdrinken kan ju bara vara öl och jäger. Annars är det inte afterski!

    Fäst två remmar vardera i två långa bräder som får vara fingerade skidor. Man stoppar in fötterna i remmarna och är alltså två pers på varje par skidor. Sen tävlar man i en lagom lång bana. Ganska svårt men kul.

    Ställ 10 små vattenfyllda plastmuggar på en bricka. Låtsas att det är en serveringsbricka och tävla på tid i en bana. Utspilld mugg ger tidstillägg.

  • Tow2Mater
    viktorjohan skrev 2019-12-04 23:23:22 följande:

    lkomstdrinken kan ju bara vara öl och jäger. Annars är det inte afterski!

    Fäst två remmar vardera i två långa bräder som får vara fingerade skidor. Man stoppar in fötterna i remmarna och är alltså två pers på varje par skidor. Sen tävlar man i en lagom lång bana. Ganska svårt men kul.

    Ställ 10 små vattenfyllda plastmuggar på en bricka. Låtsas att det är en serveringsbricka och tävla på tid i en bana. Utspilld mugg ger tidstillägg.


    Gluhwein ska det vara! :)
Svar på tråden Temafest: Afterski