• Karro943

    FÖR lugn bebis!?

    Hej! Är gravid i v30 med andra barnet.

    Hade en ganska vild bebis i magen första gången men nu har jag en superlugn!? Blir orolig då jag tycker att bebis rör sig för lite.. känner nästan aldrig sparkar/buffar utan bara små små rörelser..

    Min bm är en gammal silverräv som säger "vad skönt, hoppas den är lika lugn när den kommer ut"

    Någon med erfarenhet av super lugna bebisar?

  • Svar på tråden FÖR lugn bebis!?
  • Erkens mamma

    Min första var sjövild i magen. Trodde han skulle sparka sig igenom magen och ut.. Började sedan gå redan som 9 månaders.. han var överallt hela tiden -Puh!

    Tvåan var en lugn i magen. Kände mest av henne när hon hickade.. Kom ut och var så försiktig. Lugn och stillsam. Älskade att ligga i famnen och sitta i knät. En riktig lattemamma bebis. Nu är hon häst-tjej och sitter sällan still. Fullt med kreativa projekt och kompisar.

    Nu som stora 16 och 12 år är de ganska lika.

  • Ebo88

    Min är vild/lugn i omgångar.

    Ungefär 2 dagar är bäbisen sjövild för att sedan vara lugn 2-3 dagar i sträck. De lugna dagarna för pulsen och oron att stiga så jag har faktist vart in 3 gånger för att kolla så allt är bra. Oron är stor då vi förlorade vår flicka förra året i magen i v.25.

    Men varje gång jag vart in så är det en sprallig liten en som tumlar runt där inne.

    Går in i v.34+0 imorgon.

  • Karro943
    Erkens mamma skrev 2019-12-04 22:18:22 följande:

    Min första var sjövild i magen. Trodde han skulle sparka sig igenom magen och ut.. Började sedan gå redan som 9 månaders.. han var överallt hela tiden -Puh!

    Tvåan var en lugn i magen. Kände mest av henne när hon hickade.. Kom ut och var så försiktig. Lugn och stillsam. Älskade att ligga i famnen och sitta i knät. En riktig lattemamma bebis. Nu är hon häst-tjej och sitter sällan still. Fullt med kreativa projekt och kompisar.

    Nu som stora 16 och 12 år är de ganska lika.


    Men så roligt att höra vad olika det kan bli! Vi får hoppas det blir en lattemamma bebis här med! Skulle passa bra till blivande storebror som inte hunnit bli 2än och är en riktig virvelvind ????
  • syntharen

    Mitt tredje barn var superlugn i magen, och då var barnet innan en riktig vilding som höll disco i magen hela nätterna. Så tredje barnet gjorde mig väldigt orolig i början men till sist vande jag mig. Hon var helt enkelt lugn. Hon låg dessutom i säte hela graviditeten så hon rörde sig ju på ett annat sätt än dom två innan.

  • Karro943
    Ebo88 skrev 2019-12-04 22:26:13 följande:

    Min är vild/lugn i omgångar.

    Ungefär 2 dagar är bäbisen sjövild för att sedan vara lugn 2-3 dagar i sträck. De lugna dagarna för pulsen och oron att stiga så jag har faktist vart in 3 gånger för att kolla så allt är bra. Oron är stor då vi förlorade vår flicka förra året i magen i v.25.

    Men varje gång jag vart in så är det en sprallig liten en som tumlar runt där inne.

    Går in i v.34+0 imorgon.


    Jag beklagar verkligen! Då förstår jag att det är extra oroligt och att man vill ha koll!

    Hoppas allt går bra denna gång, vi är ju på slutspurten nu!
  • brallison

    Vad hade du och har moderkaka nu? Fick höra från en släkting att hennes första var fäst på framsidan, så det kändes väldigt lugnt. Med det andra barnet hade hon moderkaka på baksidan och då var som en pirat i magen som sparkade hela tiden

  • Karro943
    syntharen skrev 2019-12-05 08:04:10 följande:

    Mitt tredje barn var superlugn i magen, och då var barnet innan en riktig vilding som höll disco i magen hela nätterna. Så tredje barnet gjorde mig väldigt orolig i början men till sist vande jag mig. Hon var helt enkelt lugn. Hon låg dessutom i säte hela graviditeten så hon rörde sig ju på ett annat sätt än dom två innan.


    Ja man blir ju orolig när man vant sig att de ska kännas och röras hela tiden, nu får man peta å greja med magen för att få respons ibland. Nu ligger bebisen med huvudet ner men är ändå inte samma känsla eller rörelser som förra graviditeten, lustigt!
  • Karro943
    brallison skrev 2019-12-05 08:07:45 följande:

    Vad hade du och har moderkaka nu? Fick höra från en släkting att hennes första var fäst på framsidan, så det kändes väldigt lugnt. Med det andra barnet hade hon moderkaka på baksidan och då var som en pirat i magen som sparkade hela tiden


    Moderkakan bak, hade det förra gången också!
  • Karro943
    brallison skrev 2019-12-05 08:07:45 följande:

    Vad hade du och har moderkaka nu? Fick höra från en släkting att hennes första var fäst på framsidan, så det kändes väldigt lugnt. Med det andra barnet hade hon moderkaka på baksidan och då var som en pirat i magen som sparkade hela tiden


    Moderkakan bak, hade det förra gången också!
Svar på tråden FÖR lugn bebis!?