• Orolig över barn

    Ensamstående med ett inne och ett utebarn..

    Finns det fler ?

    Jag är ensamstående . Ena barnet avskyr att vara ute den andra älskar mest att vistas utomhus hela dagar... oavsett hur vi gör är någon alltid missnöjd o gnällig .. de är 3 o 4 .. ingen vill vara utan mig förstås så att gå ut med ena o låta andra leka inne eller tvärtom funkar inte

    Tips och råd snälla ?

  • Svar på tråden Ensamstående med ett inne och ett utebarn..
  • 2barnsmorsan

    Var både ute och inne. På helgerna går vi alltid ut och gör något under dagen och sen är vi inne en del av dagen. Har gjort så sen barnen var små.

    Jag tycker inte att barn kan bestämma att bara vara inne eller bara vara ute.

  • EmberEyes

    Går det att ha ena barnet på "ute-dagis"? Då kan ni vara mer inne under veckorna (jag antar att vanliga dagis har utevistelse under dagen), och sedan får "inne-barnet" finna sig i att vara ute mer om helgerna, för lite utevistelse varje dag är bara bra. (Brasklapp för snöstorm, tsunami och andra naturkatastrofer).

  • hammarhajen

    ALLA barn behöver röra på sig, så att välja att bara vara inne är inget alternativ i min värld. Inte heller att barn styr över hela familjens dag. Bestäm att ni alla är ute ett par timmar om dagen, sedan får man förstås anstränga sig för att hitta på kreativa och roliga saker ute.

  • Elin P

    Variera, och sen stå ut med gnället. Försök hitta något som gör dem så nöjda som möjligt. Blir lättare då de blir lite större och kan göra saker var för sig.

Svar på tråden Ensamstående med ett inne och ett utebarn..