• Sweetheart2017

    Ingen hinnsäck?

    Någon som vart med om liknande?

    Jag fick gravid 1-2 veckor den 26 november och idag stog de 2-3 veckor så jag hcg halten stiger. Men dem såg inget på vul idag inte ens en hinnsäck. Är de för tidigt att se? Åkte in pga smärtor i magen o jag hade svamp som förmodligen orsakat värken sa dem. Tacksam för svar om någon vart med om liknande.

    Hade sent missfall som genomgick cytotec behandling hemma den 2 oktober. Kan de vara så att den blödningen jag hade inte var en menstruation och att jag då inte vet när ägglossningen skedde?

  • Svar på tråden Ingen hinnsäck?
  • Liv00

    Du behöver inte oroa dig, jag var med om samma och i vecka 5 eller 6?(hade också värk) minns inte riktigt men sen så såg man sedan en hinnesäck :) Grattis!!

  • Liv00

    Du behöver inte oroa dig, jag var med om samma och i vecka 5 eller 6?(hade också värk) minns inte riktigt men sen så såg man sedan en hinnesäck :) Grattis!!

  • Sweetheart2017

    Går och är orolig men ska släppa den tanken då. Tack. Då är de förmodligen så att jag är så tidigt i graviditeten. Men man är orolig med tanke på sent missfall i v 12 den 2 oktober iår. Så blev ju gravid samma månad och vet inte om de är mensen däremellan eller en blödning efter cytotecen. Men de borde inte visa gravid om man inte är de och att de ökar...

  • Liv00

    Du kan trösta dig med att när hcg vädret ökar så är det positivt!<3 Men förstår helt klart din oro, men eftersom det ökar så är det som sagt bara bra !

  • Sweetheart2017

    Var hos bm på inskrivningssamtal idag. Hon sa att vi utgår från senaste mens den 29 oktober men troligen var de ingen mens då du är kortare gången. Ska tillbaka på nytt vul nästa torsdag och hoppas då allt ser bra ut.

  • Sweetheart2017

    Första läkaren som tittade såg en hinnsäck på 27 mm står de i min journal medans nästa läkare inte såg någonting, därav att jag ska tillbaka förstog jag nu. Men när man kollar storlek på hinnsäck så motsvarar 27 mm att man är i v 8-9 och när man är i v 4-5 som jag nordliges var i då motsvarar ca 1-2 mm hinnsäck. Kanske inte så konstigt att dem inte såg någonting.

  • Liv00

    Håller alla tummar och tår:)! Har dem följt upp ytterligare med jag? Det höjs för varje gång?

  • Liv00

    Okej ska tänka på dig på torsdag:) om du inte återkommer så lycka till!

  • Liv00

    Men så sköna besked! Hoppas du kan slappna av nu, allt är normalt tom förtjockad slemhinna :)

    I v 8 om du har tid då, så kommer du se bebisen (fostret) på ultraljudet, önskar dig lycka till och god jul!

Svar på tråden Ingen hinnsäck?