Qlöz skrev 2019-12-06 14:01:40 följande:
Din arbetsgivare betalar sjuklön i 14dagar sen måste arbetsgivaren sjukanmäla dig till FK och du kan sedan ansöka om sjukersättning. Men AG kommer inte att sjukanmäla dig förens de har ett intyg att gå efter. Tänk på att du inte behöver ange anledningen, alltså den sidan av intyget, där det står anledningen till din sjukskrivning. Ibland är det privata skäl som inte AG har med att göra. De har enbart intresse av hur länge du ska vara borta och hur många procent. Många vet inte detta och lämnar in alla sidorna.
Ring vc igen och säg att det är bråttom och att du blivit lovad sjukskrivning. Har du loggat in på din journal och kollat, eller på FK sida? Alla sjukskrivningar göra ju digitalt numera och skickas direkt till FK för att spara papper och tid.
Ja, jag loggade in senast idag. Senaste noteringen är då jag var där och träffade läkaren. Den står fortfarande som osignerad och har inte ändrats något.
Jag vet inte om dom väntar på något gehör från psykologen, men å andra sidan så känns det konstigt då hon för det första är sjuk hela denna vecka. Sen är det bara ett första samtal inför en regelbunden kontakt som jag själv bett om.