• Anonym (Ägget)

    Kände ingen ägglossning. Gravid?

    Hej hej!

    Å hoppas någon annan varit med om detta! Vi planerar inga barn, men skyddar oss fruktansvärt dåligt. Vi var på semester och tänkte inte riktigt på dagarna, men upptäckte att vi hade sex 1 dag innan jag normalt har ägglossning. Varje ägglossning jag har gör ont. Sådär riktigt ont så att jag ligger och gråter tills värkmedicinen hjälper. Den kommer alltid punktligt och med alla flytningar å annat trevligt som tillhör. MEN denna månad har alltså detta inte hänt.. Jag har nån slags molvärk i magen, så att jag hela tiden tror att ägglossningen ska starta, men inget händer. Jag vet ju att kroppen kan hoppa över en ägglossning, men detta har aldrig hänt mig. Känns konstigt i kroppen å ja.. Jag vet inte. Har ca 9 dagar kvar tills jag kan testa mig, så om någon vill spåna med mig är ni välkomna!! :)

  • Svar på tråden Kände ingen ägglossning. Gravid?
  • Anonym (Hej)

    Hej! Jag hade inga ägglossningstecken alls förra månaden. Brukar få rikligt med flytningar som tydligt visar på ägglossning.

    Men det hände inte, så jag trodde att det skippades den månaden.

    Men tog ett grav test igår och det visade att jag var gravid :)

  • Anonym (Ägget)

    Först och främst stort grattis! Är det första barnet?

    Nu blev jag lite små nervös. Vet inte alls hur jag ska kunna vänta i 9 dagar till med att testa. Jag vet inte ens hur jag känner inför en eventuell graviditet. På nått vis känner jag mig gravid, men kanske är jag skengravid. Haha.. tänk vad lätt det vore om jag bara hade kunnat ta ett test.

  • Anonym (Hej)

    Tack!! :) Det är fjärde barnet, men tredje graviditeten, fick tvillingar förra gången :)

    Trodde inte alls att jag var gravid, då vi enbart hade sex 3 dagar efter avslutad mens. Jag brukar ha cyklar på 30 dagar eller mer.

    Har du några graviditetskänningar än då?

  • Anonym (Ägget)

    Men åå.. allas dröm! Tvillingar! Hur gamla är alla barnen?

    Min cykel ligger mellan 30-31 dagar, och den brukar liksom följa exakt samma mönster varje månad. En massa massa flytningar, extrem mensvärk, mer flytningar, ett litet uppehåll, ca 2 dagar flytningar igen och sedan mens. Men inte denna gång.

    Det enda jag kan känna är att det spänner och drar i livmodern, känner mig varmare nästan på udden till feber men inte riktigt, känns som att min livmoder är varmare (haha), tycker att mina bröstvårtor har blivit en liten aning mörkare i färgen. Jag känner mig dessutom gravid, så antingen är jag helt galet skengravid (trots att jag inte önskat mig någon graviditet) eller så är det en liten knodd därinne.

  • Anonym (Hej)

    Min son är 4 år och tvillingdöttrarna är 2 år :)

    Det kan ju hända att det är en liten en där, spännande!! Min första tecken den här gången var frossa blandat med att känna mig jättevarm och tröttare än vanligt.

  • Anonym (Ägget)

    Nu har jag haft sura uppstötningar och ett illamående som kommit och gått i 3 dagar. Ska bli otroligt spännande att testa på söndag.

  • Anonym (Ägget)

    Nä men detta är ju jätte konstigt. Idag fick jag jätte ont i magen, som ägglossningsvärk, men ändå inte. Den gick liksom över för fort men var samtidigt väldigt intensiv. Brukar normalt få min mens den femtonde, så nu undrar jag vad min kropp håller på med. Har aldrig haft det såhär.

  • Anonym (Ägget)

    Ja, måste bara iväg och köpa ett test. Kan inte ha dem hemma för då kan jag inte vänta utan testar för tidigt.

    Men ser metallsmaken och mitt illamående över frukost äggen de senaste dagarna som ett ganska tydligt tecken. Haha.. nästan onödigt att testa alls. Sprang ut ur köket idag när maken stekte ägg. Fruktansvärt vad det luktade. Jag som älskar ägg.. :(

  • Anonym (S)

    Alltså, FÖRST har man ägglossning, SEN blir man (eventuellt) gravid strax efter. Så om man inte känner av någon ägglossning har ju inte att göra med om man blivit gravid eller inte. Har man ingen ägglossning kan man inte bli gravid.

  • Anonym (Lo)
    Anonym (S) skrev 2019-12-15 21:52:34 följande:

    Alltså, FÖRST har man ägglossning, SEN blir man (eventuellt) gravid strax efter. Så om man inte känner av någon ägglossning har ju inte att göra med om man blivit gravid eller inte. Har man ingen ägglossning kan man inte bli gravid.


    Fast hon menar väl att hon hade sex i samband med ägglossning (nr 1), och nu en månad senare känner hon ingen ägglossning (nr 2) när det borde vara dags? Så tolkade jag ts.
  • Anonym (Ägget)
    Anonym (Hej) skrev 2019-12-15 20:41:36 följande:

    Hur har det gått, har du testat :)


    Har testat, men på kvällen för jag missade att spara på morgonen. Negativt, men min punktligt mens har heller inte dykt upp. Vet inte om jag ska testa med morgon urin imorgon eller vänta en extra dag.
  • Anonym (Lo)
    Anonym (Ägget) skrev 2019-12-16 01:47:32 följande:

    Har testat, men på kvällen för jag missade att spara på morgonen. Negativt, men min punktligt mens har heller inte dykt upp. Vet inte om jag ska testa med morgon urin imorgon eller vänta en extra dag.


    Vänta några dagar. När jag var gravid testade jag först negativt, fick till och med vad jag trodde var nån slags mens (men mindre och mer utdragen). Testade igen efter nån vecka, eller två till och med, då var det positivt.
  • Anonym (4:e?)

    Är i exakt samma situation just nu - slarv. Känner inte någon ägglossning och vi körde nära inpå beräknad. Brukar ha supertydlig och vansinnigt ont vid ägglossning.

    Hur känns din smärta förresten? Aldrig lyckats prata med någon som har så ont? För mig känns som värsta blindtarmsinflammationen och sen som att smärtan når en extrem kulme för att sedan avta och bara ligga ömt och svidande i buken... jättehemskt ! Speciellt när ägglossningen är på höger sida.

  • Anonym (Ägget)
    Anonym (Lo) skrev 2019-12-16 07:52:13 följande:

    Vänta några dagar. När jag var gravid testade jag först negativt, fick till och med vad jag trodde var nån slags mens (men mindre och mer utdragen). Testade igen efter nån vecka, eller två till och med, då var det positivt.


    Ja, jag har nu varit och köpt ett nytt test. Ska ta det imorgon bitti. Visar det inget så får jag boka ett besök på gyn. Mensen har inte visat sig och den kommer alltid den femtonde varje månad. Kanske inte är något konstigt för många, men när den alltid sköter sig så är det konstigt.
  • Anonym (Ägget)
    Anonym (4:e?) skrev 2019-12-16 23:46:35 följande:

    Är i exakt samma situation just nu - slarv. Känner inte någon ägglossning och vi körde nära inpå beräknad. Brukar ha supertydlig och vansinnigt ont vid ägglossning.

    Hur känns din smärta förresten? Aldrig lyckats prata med någon som har så ont? För mig känns som värsta blindtarmsinflammationen och sen som att smärtan når en extrem kulme för att sedan avta och bara ligga ömt och svidande i buken... jättehemskt ! Speciellt när ägglossningen är på höger sida.


    För mig är det som att någon sparkar mig rakt i magen. Smärtan kommer intensivt och plötsligt. Står jag upp så får jag dubbelvikt ta mig till sängen. Sen är det som att någon vrider och drar sönder min livmoder och äggstockar. Jag får knappt luft innan värkmedicinen hjälper. Det är en fruktansvärd smärta. För mig så är det bara att försöka sova till nästa dag när medicinen hjälper, för går jag upp blir det värre. Brukar ha lagt sig tills jag vaknar, men ibland kan en molande värk ligga kvar under nästa dag.
Svar på tråden Kände ingen ägglossning. Gravid?