• Fri 6 Dec 2019 09:18
    760 visningar
    7 svar
    7
    760

    Borde vara gravid i "2-3" men får "3+" på Clearblue veckoindikator.

    Som rubriken lyder så borde jag vara gravid i 2-3 veckor sedan befruktning men får "3+". Hade ägglossning typ 12-13 dagar efter mensens första dag. Och fick plus (tydligt streck utan tvekan) 10-11 dagar efter det, 5 dagar före bim. Och sedan dess har det bara stegrat ordentligt. Och på dag 18 efter ägglossning (bim+2) fick jag då som sagt "3+" och då använde jag inte ens morgonurin utan tog testet på kvällen. Jag har även mått illa med kräkningar sedan bim.

    Börjar undra om jag har så mycket hormoner för att det är 2 i magen?

    Är det någon som haft så och har det blivit en eller två?

    Har ett inbokat ultraljud den 23:e så då lär det väl märkas men jag känner att jag skulle vilja ha lite av andras erfarenheter innan, kanske kunna vänja mig vid tanken om det nu skulle vara så. Hade inte så tidiga/starka plus med min 9åring.

    Till saken hör väl också att jag gjorde ett VUL 4 dagar efter sista mensens första dag (typ 8 dagar innan ägglossning) pga blödningsrubbningar och då syntes det en förstorad äggblåsa på varje sida.

  • Svar på tråden Borde vara gravid i "2-3" men får "3+" på Clearblue veckoindikator.
  • Anonym (42 år och plussa­t)
    Sun 15 Dec 2019 10:55
    #1

    Hej,

    Stegrade sig snabbt här med. I onsdags hade jag 2-3.

    I går hade jag 3+.

    Min mens har varit så oregelbunden....21-30 dagar men mest typ 23.

    Hur var din cykel?

    Har du barn sen innan?

  • Anonym (En)
    Sun 15 Dec 2019 11:09
    #2

    Jag hade otroligt starka test med första barnet. Hade koll på äl med test och tempning. Fick +3 långt innan jag skulle men det var bara en!

  • Anonym (42 år och plussa­t)
    Sun 15 Dec 2019 11:16
    #3

    Ok... men hade du bf tidigare då än vad du trodde?

  • Anonym (En)
    Sun 15 Dec 2019 14:12
    #4
    Anonym (42 år och plussat) skrev 2019-12-15 11:16:22 följande:

    Ok... men hade du bf tidigare då än vad du trodde?


    Nej bf stämde med min beräkning utifrån äl och alla ultraljud! Det var bara höga halter hormoner. Har en vän som också tempade och visste äl som också fick väldigt starka test och fler antal veckor tidigare som också bara fick ett barn. Det är nog så individuellt hur mycket hormoner man har i olika veckor samt att jag hört fler säga att man inte ska stirra sig blind på veckoindikatorns veckor.
  • Sun 15 Dec 2019 18:44
    #5

    Jag fick 3+ i vecka 4+4 med min dotter.

  • Sun 15 Dec 2019 21:05
    #6
    Anonym (42 år och plussat) skrev 2019-12-15 10:55:39 följande:

    Hej,

    Stegrade sig snabbt här med. I onsdags hade jag 2-3.

    I går hade jag 3+.

    Min mens har varit så oregelbunden....21-30 dagar men mest typ 23.

    Hur var din cykel?

    Har du barn sen innan?


    Hej! Grattis till plusset!

    Jag slutade med p-ring i juni och sen dess har jag haft menscykler på 18-30 dagar + sjukt mycket dagar mellanblödningar alla cykler förutom nu den sista månaden när jag plussade.

    Va ju som sagt till och med hos gyn på vul pga mellanblödningarna och dom trodde att jag ev inte hade någon ägglossning och att det berodde på det, men uppenbarligen så hade jag ju det! :D

    Plussade på BIM -5 och är nu i v 5+6 och har spytt i 2 veckor, försökte jobba i fredags men då spydde jag 11 gånger så för tillfället har jag sjukskrivit mig.

    Ja, jag har en dotter som är 9år sen tidigare. :)

    Hur mår du?
  • Sun 15 Dec 2019 21:07
    #7
    Mila skrev 2019-12-15 18:44:14 följande:

    Jag fick 3+ i vecka 4+4 med min dotter.


    Okej! :) Jag fick ju 3+ på 4+2. Men kanske inte är så ovanligt även med ett barn :)
Svar på tråden Borde vara gravid i "2-3" men får "3+" på Clearblue veckoindikator.