• Anonym (Tveksam!)

    Missfall?

    Hade en blödning för 1 och 1/2 v sedan och var in på vul, där de kobstaterade att jag fortfarande var gravid. Blödde några dagar till efter detta och tvekar ändå på att jag är gravid, eller om jag fått missfall. Hur lång tid efter ett missfall, kan en grav test vara positiv, då min barnmorska tyckte jag borde göra ett nytt test om ett par veckor.

  • Svar på tråden Missfall?
  • Anonym (Anonym)

    Hejsan!

    Förhoppningsvis behöver du inte oroa dig, då det är vanligt med blödningar utan att det behöver vara någon fara.

    Vilka vecka är du i nu?

    När jag fick missfall i v6 blev testet negativt ganska snabbt, bara några dagar efter. Medan när jag fick missfall i vecka 8 tog det 8 veckor innan det blev helt negativt igen. Strecken blev långsamt svagare.

    Så du kan ju alltid ta ett test för att se?

    Lycka till!

  • Anonym (Tveksam!)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-12-06 12:11:15 följande:

    Hejsan!

    Förhoppningsvis behöver du inte oroa dig, då det är vanligt med blödningar utan att det behöver vara någon fara.

    Vilka vecka är du i nu?

    När jag fick missfall i v6 blev testet negativt ganska snabbt, bara några dagar efter. Medan när jag fick missfall i vecka 8 tog det 8 veckor innan det blev helt negativt igen. Strecken blev långsamt svagare.

    Så du kan ju alltid ta ett test för att se?

    Lycka till!


    Är i v 9, tog precis ett gravtest som är positivt ännu dock lite svagare än de andra två. Visar bild.

  • Anonym (Anonym)

    Det är ju jättesvårt att säga och bedöma via ett test. Tycker att du ska be att få komma på en till kontroll, så att du förhoppningsvis kan stilla din oro.

    När du var på vul, vad kunde de se? Tickande hjärta? Gulsäck? Foster?

  • Anonym (Tveksam!)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-12-06 14:21:39 följande:

    Det är ju jättesvårt att säga och bedöma via ett test. Tycker att du ska be att få komma på en till kontroll, så att du förhoppningsvis kan stilla din oro.

    När du var på vul, vad kunde de se? Tickande hjärta? Gulsäck? Foster?


    Det såg ett embryo med tickande hjärta och allt såg normalt ut, sa läkaren. Barnmorskan har bett mig avvakta och se. Men ändå jobbigt ????
  • Anonym (Tveksam!)

    Det blev missfall, har precis tagit ett nytt gravtest och det var negativt. Känns konstigt bara eftersom jag var in på vul, där allt såg bra ut. Ändå så fortsatte jag blöda.

  • Anonym (Anonym)

    Jag beklagar verkligen!

    Det hjälpte mig lite att åka på en efterkontroll för att med egna ögon verkligen se att det var tomt.

    Ta dig tid och sörja och prata om det. Kram <3

Svar på tråden Missfall?